مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

تفاوت هیدروموتور و پمپ هیدرولیک

يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۵۰ ب.ظ

پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ های هیدرولیک در سیستم های محرک هیدرولیک استفاده می شوند و می توانند هیدرواستاتیک یا هیدرودینامیک باشند.

پمپ هیدرولیک منبع مکانیکی نیرو است که نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک (انرژی هیدرواستاتیکی یعنی جریان، فشار) تبدیل می کند.

این جریان با قدرت کافی برای غلبه بر فشار ناشی از بار در خروجی پمپ تولید می کند.

هنگامی که یک پمپ هیدرولیک کار می کند، در ورودی پمپ خلاء ایجاد می کند که مایع را از مخزن وارد خط ورودی به پمپ می کند و با عمل مکانیکی این مایع را به خروجی پمپ می رساند و آن را وارد سیستم هیدرولیک می کند.

پمپ های هیدرواستاتیک پمپ های جابجایی مثبت هستند در حالی که پمپ های هیدرودینامیکی می توانند پمپ های جابجایی ثابت باشند که در آن جابجایی (جریان از طریق پمپ در هر چرخش پمپ) قابل تنظیم نیست یا پمپ های جابجایی متغیر که ساختار پیچیده تری دارند که امکان جابجایی را فراهم می کند. تنظیم شود.

پمپ های هیدرودینامیکی بیشتر در زندگی روزمره استفاده می شوند. پمپ های هیدرواستاتیک در انواع مختلف همه بر اساس قانون پاسکال کار می کنند.

خرید موتور هیدرولیک

 

پمپ هیدرولیک چگونه کار می کند ؟

اصل کار پمپ هیدرولیک برای تمام پمپ های دیگر یکسان است. به دلیل عملکرد مکانیکی، پمپ خلاء جزئی در ورودی ایجاد می کند. این باعث می شود فشار اتمسفر سیال را به ورودی پمپ فشار دهد. سپس پمپ سیال را به داخل سیستم هیدرولیک هل می دهد.

پمپ شامل دو شیر چک می باشد. شیر چک 1 به ورودی پمپ متصل است و اجازه می دهد تا سیال فقط از طریق آن وارد پمپ شود.

شیر چک 2 به تخلیه پمپ متصل است و اجازه می دهد تا سیال فقط از طریق آن خارج شود.

هنگامی که پیستون به سمت چپ کشیده می شود، یک خلاء نسبی در حفره پمپ 3 ایجاد می شود. این خلاء شیر برگشتی 2 را روی صندلی خود نگه می دارد و به فشار اتمسفر اجازه می دهد تا سیال داخل سیلندر را از طریق سوپاپ 1 فشار دهد.

هنگامی که پیستون رانده می شود. به سمت راست، حرکت سیال، شیر برگشتی 1 را می بندد و دریچه خروجی 2 را باز می کند. مقدار مایع جابجا شده توسط پیستون به زور از سیلندر خارج می شود. حجم سیال جابجا شده توسط پیستون در جریان تخلیه، حجم جابجایی پمپ نامیده می شود.

 

 

خرید پمپ هیدرولیک صنعتی

خرید پمپ هیدرولیک

هیدروموتور چیست ؟

موتور هیدرولیک یک محرک مکانیکی است که فشار و جریان هیدرولیک را به گشتاور و جابجایی زاویه ای (چرخش) تبدیل می کند.

موتور هیدرولیک همتای چرخشی سیلندر هیدرولیک به عنوان یک محرک خطی است. به طور کلی، دسته دستگاه هایی به نام موتورهای هیدرولیک گاهی اوقات شامل دستگاه هایی می شود که با نیروی آبی کار می کنند (یعنی موتورهای آب و موتورهای آبی) اما در اصطلاح امروزی این نام معمولاً به طور خاص به موتورهایی اطلاق می شود که از مایع هیدرولیک به عنوان بخشی از مدارهای هیدرولیک بسته استفاده می کنند. ماشین آلات هیدرولیک مدرن

از نظر مفهومی، یک موتور هیدرولیک باید با یک پمپ هیدرولیک قابل تعویض باشد زیرا عملکرد معکوس را انجام می دهد - مشابه روشی که یک موتور الکتریکی DC از نظر تئوری با یک ژنراتور الکتریکی DC قابل تعویض است. با این حال، بسیاری از پمپ های هیدرولیک را نمی توان به عنوان موتور هیدرولیک استفاده کرد، زیرا نمی توان آنها را به عقب هدایت کرد. همچنین، یک موتور هیدرولیک معمولاً برای فشار کاری در هر دو طرف موتور طراحی می‌شود، در حالی که بیشتر پمپ‌های هیدرولیک به فشار کم ارائه شده از مخزن در سمت ورودی متکی هستند و در صورت سوء استفاده به عنوان موتور، مایع نشت می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : هیدروموتور چیست و چگونه کار می کند ؟

 

تفاوت هیدروموتور و پمپ هیدرولیک

اصولاً موتورهای هیدرولیک و پمپ ها متقابل هستند، یعنی می توان آنها را تعویض کرد. با این حال، با توجه به اهداف مختلف استفاده از آنها، برخی از تفاوت های ساختاری وجود دارد. مشخصات ساختاری موتور هیدرولیک پرسرعت اساساً مشابه همان نوع پمپ است. با این حال، باید توجه داشت که پمپ هیدرولیک توزیع کننده سوپاپ نمی تواند به سمت عقب جریان یابد، بنابراین نمی توان از آن به عنوان یک موتور هیدرولیک استفاده کرد و هیچ موتور پرسرعت توزیع کننده شیر وجود ندارد.


1. از تعریف دو نوع اجزای هیدرولیک، آنها متفاوت هستند. پمپ های هیدرولیک قطعاتی هستند که انرژی جنبشی مکانیکی را برای تولید انرژی هیدرولیک جذب می کنند. موتورهای هیدرولیک دقیقا برعکس هستند.


2. پمپ هیدرولیک به محرک اصلی متصل است و شفت پمپ بار شعاعی اضافی ندارد. در حالی که موتور هیدرولیک به بار مانند چرخ دنده، قرقره، چرخ دنده و غیره متصل است، شفت اصلی آن بار شعاعی بیشتری را تحمل می کند.


3. محفظه فشار پایین پمپ هیدرولیک معمولاً خلاء است. به منظور بهبود عملکرد جذب روغن و توانایی ضد حفره، نازل مکش معمولا بزرگتر از نازل فشار بالا است. اما موتور هیدرولیک چنین نیازی ندارد.


4. موتورهای هیدرولیک نیاز به چرخش مثبت و منفی دارند، بنابراین ساختار داخلی باید متقارن باشد. و پمپ های هیدرولیک به طور کلی در یک جهت می چرخند، بنابراین چنین نیازی وجود ندارد. به عنوان مثال، تیغه های موتور پره را فقط می توان به صورت شعاعی مرتب کرد، نه مانند پمپ پره، در غیر این صورت، تیغه ها در هنگام معکوس کردن شکسته می شوند. صفحه توزیع موتور پیستون محوری به طراحی متقارن نیاز دارد، اما پمپ پیستون محوری اینگونه نیست. موتور دنده باید یک لوله نشتی جداگانه داشته باشد و نمی تواند مستقیماً نشتی را مانند پمپ دنده به داخل محفظه کم فشار هدایت کند.


5. محدوده سرعت موتور هیدرولیک بسیار گسترده است، بنابراین هنگام انتخاب فرم یاتاقان و حالت روانکاری باید رعایت شود. به عنوان مثال، یاتاقان های هیدرودینامیکی با سرعت کم، به دلیل اینکه تشکیل فیلم روغن دشوار است، انتخاب بلبرینگ های غلتشی یا یاتاقان های هیدرواستاتیک مناسب است. در حالی که پمپ های هیدرولیک اگرچه سرعت بالایی دارند اما تغییرات کمی دارند، اما این نیاز سخت را ندارند.


6. حداقل سرعت پایدار موتور هیدرولیک کم است. برخی از موتورهای هیدرولیک به سرعت و ترمز متغیر نیاز دارند.

 

https://canvas.instructure.com/eportfolios/443600/Home/_____

https://online.cisl.edu/profile/71162/hydkala

https://idat.ir/@kardival.link/259460-هیدرولیک-نادری-:-بهترین-شرکت-خرید-تجهیزات-صنعتی

https://sites.google.com/view/hydroulic-motor/home

 

  • معصومه امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی