مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

چرا صورتم جوش میزنه

سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۳:۱۵ ب.ظ

خوب همانطور که می دانید صورت تمیزترین قسمت بدن است. بله، صورت تمیزترین قسمت بدن است و نیاز به مراقبت دارد. اگر چند روزی است که از پوست صورت خود مراقبت نکرده اید و نمی توانید زمان زیادی را برای آن صرف کنید، قطعا یکسری مشکلات پوستی مانند آکنه روی صورت خود خواهید داشت و به شما آسیب می رساند.

برای اینکه همیشه پوستی شاداب و خوب داشته باشید، باید همیشه سعی کنید از آن مراقبت کنید و یک روال مراقبت از پوست مناسب داشته باشید. در ادامه با موضوع مقاله چرا پوست صورت را جوش می دهیم؟ پرداخته ایم

اگر روتین مراقبت از صورت و پوست ندارید، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و سپس به دنبال روتین مناسب پوست باشید. همه فکر میکنند مصرف قرص راکوتان همزمان با لیزر بهترین راه درمان جوش صورت می باشد ولی در ادامه به راه های بهتر و کامل تری اشاره میکنیم.

در یکی از بهترین البته اگر مهارت انجام این کار را ندارید، می توانید از دوستان و آشنایان کمک بخواهید یا به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین روال را متناسب با نوع پوستتان به شما ارائه دهد.

در آینده با من همراه باشید تا به این سوال متداول پاسخ دهیم که چرا پوست صورتم می جوشد؟ برای پرداخت قبل از اینکه بخواهید آکنه صورت خود را درمان کنید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث جوش صورت شما شده است.

هنگامی که علت اصلی آکنه را در صورت خود پیدا کردید، بهتر می توانید از تکرار آن جلوگیری کنید و با بررسی این موضوع ممکن است دیگر دچار آکنه نشوید. در ادامه این مقاله به شما خواهم گفت که چه چیزی ممکن است باعث جوش شما شود، پس با من همراه باشید.

علل جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سرسیاه معمولا زمانی ظاهر می شوند که فولیکول مو مسدود شده باشد. میلیون ها فولیکول مو در بدن شما وجود دارد، از جمله پوست صورت. فولیکول مو در واقع سوراخی در پوست است که ریشه مو را در خود جای داده است.

هر فولیکول حاوی یک مو و یک غده چربی است. این غدد روغن های ضروری ترشح می کنند تا پوست شما صاف بماند. هنگامی که پوست شما سلول های مرده را می ریزد، این سلول های مرده می توانند وارد فولیکول شده و با سبوم مخلوط شوند.


سلول های مرده و سبوم به صورت توده ای برجسته در زیر پوست جمع می شوند و سطح پوست را تحت فشار قرار می دهند که کومدون نامیده می شود. این ترکیب به طور طبیعی سفید یا شیری است و قرار گرفتن در معرض اکسیژن اتمسفر آن را سیاه می کند.

اگر برجستگی روی منافذ مسدود شده پوست شما بسته بماند، محتویات آن در معرض هوا قرار نمی گیرد و برجستگی به جوش سر سیاه تبدیل می شود. با این حال، اگر پوست اطراف برآمدگی باز شود و هوا وارد آن شود، چربی خاکستری یا سیاه می شود. به همین دلیل به این نوع برآمدگی ها جوش سر سیاه می گویند.

 

تغییرات هورمونی، عامل اصلی آکنه سیاه است

علت اصلی آکنه (از جمله جوش های سرسیاه) تغییرات هورمونی در بدن است. در واقع این تغییرات باعث می شود که منافذ پوست بیش از حد چربی تولید کنند و زیر پوست توده ایجاد کنند. تغییرات هورمونی یک فرآیند طبیعی به خصوص در دوران بلوغ است. به همین دلیل است که بیشتر نوجوانان دچار آکنه، به ویژه جوش های سر سیاه می شوند.

درمان جوش های سر سیاه

لکه های تیره معمولا روی پیشانی، بینی و چانه (منطقه T) دیده می شود. با این حال، آنها همچنین می توانند در پشت، سینه، بازوها و شانه ها ظاهر شوند. لکه های تیره ممکن است در قسمتی از بدن که فولیکول های مو و غدد چربی بزرگ شده اند ظاهر شوند.


رایج ترین راه برای از بین بردن جوش های سرسیاه، لایه برداری پوستی است که حاوی اسید سالیسیلیک است. اسید سالیسیلیک می تواند منافذ پوست شما را تمیز و ضد عفونی کند. (بنزوئیل پراکسید، یکی دیگر از مواد ضد آکنه، به دلیل ماهیت غیر باکتریایی جوش های سرسیاه، در پاکسازی این نوع آکنه چندان موثر نیست.)

ه یاد داشته باشید، هرگز نباید برای از بین بردن جوش سر سیاه فشار دهید، نیشگون بگیرید یا از فشار فیزیکی استفاده کنید. این می تواند باعث التهاب پوست، زخم و بزرگ شدن منافذ پوست شود.

شما نباید جوش های سر سیاه را به عنوان آکنه و عفونت های پوستی درمان کنید. حتما به خاطر داشته باشید که پاکسازی منظم درمان جوش های سر سیاه نیست و می تواند پوست را خشک کند، تولید چربی را افزایش دهد و آکنه را بدتر کند.

 

خوردن غذاهای تند و حساسیت زا

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند باعث جوش یا آکنه شدن صورت و سایر قسمت‌های بدن شما شود، قطعا مصرف غذاهای حساسیت‌زا مانند فلفل و حرارت زیاد است.

سعی کنید مراقب غذای خود باشید تا از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید و همیشه پوست خوبی داشته باشید. خوردن برخی غذاها مانند فلفل و گرما می تواند بدن شما را بجوشاند و مشکلات پوستی دیگری ایجاد کند. سعی کنید همیشه مراقب غذای خود باشید تا اگر به غذای خاصی حساسیت دارید سریعا متوجه شوید و آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

استفاده مواد مخدر

شاید شما هم مثل کسانی که خودسرانه دارو مصرف می کنند دچار توهم هستید! این به کبد شما آسیب می رساند. بهتر است کمتر دارو مصرف کنید و برای چیزهای ساده از دارو استفاده نکنید تا همیشه بدنی سالم داشته باشید.

خیلی ها سرما میخورن و سریع دارو میخورن!! این کاملا اشتباه است، بهتر است به بدن خود اجازه دهید با آن ویروس سرماخوردگی مبارزه کند و به طور طبیعی

از شر این ویروس خلاص شود. کبد شما با مصرف زیاد دارو دچار مشکل می شود و این می تواند باعث ایجاد جوش و کک و مک روی پوست شود. پس به شما توصیه می کنم خودسرانه دارو مصرف نکنید تا کبدتان همیشه سالم بماند.

علاوه بر مواردی که ذکر کردم، شما ممکن است به برخی داروها حساسیت داشته باشید و مصرف برخی داروها می تواند باعث شکستگی صورت شما یا ایجاد سایر مشکلات پوستی شود.

 

مشکلات هورمونی

بیشتر زنان از سنین نوجوانی تا سن 45 تا 50 سالگی که به یائسگی می رسند، دوره های قاعدگی را تجربه می کنند که باعث اختلالات و تغییرات موقتی در سطح هورمون می شود. به همین دلیل گاهی اوقات علائم این بیماری به صورت برآمدگی های سوزش و دردناک و آکنه در نقاط مختلف صورت به ویژه روی گونه ها ظاهر می شود.

جوش روی گونه ها

ممکن است 3 تا 5 روز قبل یا بعد از قاعدگی در افراد مختلف رخ دهد. اما جای نگرانی نیست زیرا با یک آزمایش خون ساده و تشخیص دقیق اختلالات مربوطه، پزشک می تواند با دادن قرص و داروهای مناسب این تغییرات را کنترل کند. علاوه بر این، می توانید با استفاده از ماسک های خانگی که به راحتی در خانه تهیه می شوند، به روند درمان این آکنه های مزاحم کمک کرده و بهبودی آنها را تسریع کنید.

مشکلات ریوی

یکی دیگر از عوامل موثر بر ایجاد آکنه روی گونه ها، مشکلات ریوی است. برای تشخیص چنین مشکلی باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا در صورت لزوم داروها و راه حل هایی برای پاکسازی ریه شما تجویز کند.

به غیر از رعایت دستورالعمل های علمی برای رفع مشکلات داخلی و علل آکنه روی پوست، می توانید از روش های جانبی نیز برای سفت کردن پوست صورت خود استفاده کنید تا سریعتر به نتیجه دلخواه برسید. استفاده از انواع ماسک های خانگی، تونرها، کرم ها و سرم های ضد آکنه و آکنه نیز راه حلی است که می تواند برای التیام هر چه زودتر پوست شما مورد استفاده قرار گیرد.

مشکلات معده

یکی از موثرترین دلایل ظاهر شدن جوش های صورت مخصوصا روی گونه ها مشکل معده است که در چنین مواقعی ابتدایی ترین روش هاضمه مختل می شود و مدام دچار تهوع، استفراغ و رفلاکس معده می شوید. شما می توانید رنج بکشید. و این حالت باید قبل و بعد از غذا درمان شود. مشکلات شکمی عوارض زیادی ایجاد می کند که اولین آن جوش های ملتهب روی گونه ها است.

بنابراین لازم است در اسرع وقت برای تشخیص و درمان مشکل خود به پزشک متخصص مراجعه کنید و پس از شروع درمان از فرآورده های جانبی مانند ماسک های ضد آکنه یا لوسیون ها و روغن های طبیعی کمک بگیرید، بگذارید آکنه شما به زودی بهبود یابد. 

 

رژیم غذایی

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد آکنه صورت، به خصوص آکنه های کاذب، رژیم غذایی نادرست و نامناسب است. افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود از شیرینی و کربوهیدرات زیاد استفاده می کنند یا کسانی که تمایل به خوردن غذاهای پرچرب و فست فود دارند و ادویه ها و سس ها، سس مایونز، سس گوجه فرنگی و انواع طعم دهنده های مصنوعی و صنعتی زیاد مصرف می کنند. و با تمام غذاها از جمله مشکلات جوش صورت استفاده می کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید هر چه زودتر رژیم غذایی خود را تغییر دهید. داشتن یک رژیم غذایی سبک و سالم می تواند بسیاری از مشکلات آکنه شما را حل کند.

لوازم آرایشی آلوده

یکی از دلایل ایجاد آکنه در تمام صورت به خصوص روی گونه ها استفاده از لوازم آرایشی آلوده یا بی کیفیت است، در صورت خرید لوازم آرایشی خود حتما از یک منبع معتبر خرید کنید و محصولاتی متناسب با نوع پوست خود داشته باشید. . سبد توصیه ما این است که کمتر، اما بهتر بخرید.

 

مشکلات پوستی

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که مراقب بهداشت لوازم آرایشی خود باشید. پدهای آرایشی و برس ها را هر چند وقت یکبار بشویید و سعی کنید بعد از چند ماه آنها را عوض کنید.

همچنین مراقب باشید از آرایش دیگران استفاده نکنید و آرایش خود را به هیچکس ندهید زیرا این کار باعث انتقال آلودگی و باکتری می شود و ممکن است علاوه بر جوش های مکرر و دردسرساز دچار مشکلات و آسیب های پوستی نیز شوید.


از دیگر مشکلاتی که می تواند به صورت باکتری روی گونه در بدن ظاهر شود، می توان به مشکلات طحال، قلب و روده اشاره کرد. در این زمان مشکلات روده ای شایع تر و مشکل سازتر است و مشکلات بخش غذا در آخر به حساب می آید. در این موارد ممکن است بدن شما در هضم و رد غذا دچار مشکل شده و ممکن است دچار اسهال یا اسهال شوید.

بهترین راه مراجعه به پزشک و شناسایی مشکل در اسرع وقت و استفاده از محصولاتی برای پاکسازی پوست همراه با درمان های تجویز شده است نه پزشک.
 

  • معصومه امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی