مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

هایفوتراپی غبغب چیست؟ عوارض هایفو غبغب

سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۴۷ ب.ظ

HIFU مخفف High Intensity Focused Ultrasound به معنای اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است. در این روش غیر تهاجمی، امواج اولتراسوند به لایه های عمیق پوست (حدود 4 تا 5 میلی متر زیر پوست) نفوذ می کند و سلول های ناحیه تحت درمان را برای تولید کلاژن تحریک می کند. امواج اولترا سوند متمرکز موجی است که در هایفوتراپی غبغب مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ عارضه ای برای بدن ندارد.

مراحل اولیه درمان هایفو غبغب؛ درمان توسط پزشک متخصص

قبل از انجام هایفوتراپی غبغب، متخصصان پزشکی ابتدا گردن و غبغب را به دقت بررسی می کنند تا بهترین روش درمانی را بیابند. پس از انتخاب روش هایفوتراپی تعداد جلسات و قیمت هایفوتراپی غبغب مشخص می شود. 

در روز درمان، بیمار باید با پوست تمیز و بدون مواد آرایشی به کلینیک مراجعه کند. البته قبل از انجام هایف غبغب، خود پزشک ناحیه تحت درمان را تمیز می کند.

سپس متخصص ژل مخصوص اولتراسوند را روی پوست بیمار قرار می دهد و دستکش های دستگاه را روی گردن قرار می دهد. در این مرحله شدت تابش و طول موج با توجه به ضخامت چربی و کاهش پوست تنظیم می شود. امواج متمرکز دقیقاً بر روی ناحیه مورد نظر متمرکز می شوند، به عمق نفوذ می کنند و کلاژن را تحریک می کنند. 

دلایل ایجاد غبغب

وقتی چربی اضافی در زیر چانه جمع می شود شکل و فرم خاصی را به صورت می دهد . افراد بسیاری هستند که با این شکل مشکل دارند و همانطور که در افراد مختلف دیدیم زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد . 

در اکثر مواقع به وجود امدن غبغب نشانه ی بیماری نیست و می تواند به دلیل چاقی و اضافه وزن باشد . ژنتیک می تواند یکی دیگر از عوامل ایجاد ان باشد .به هرحال اگر شما در زیر  چانه ی خود دارای غبغب هستید بهتر است در کنار رفع ان ، ازمایش های لازم را انجام دهید تا از سلامتی کامل خود مطمئن شوید .

با ایجاد غبغب پوست شما کشیده می شود و پوست بعد از کشیده شدن حالت افتاده به خود می گیرد و این می تواند در اعتماد به نفس و زیبایی شما تاثیر به سزایی داشته باشد .

یک سری روش ها برای کم کردن غبغب مانند ماساژ دادن با کرم مرطوب کننده برای کم شدن غبغب وجود دارد اما سریع ترین روش رفع ان هایفوتراپی می باشد .

جذابیت و زیبایی‌های طبیعی انسان‌ها، از تناسب اجزای مختلف چهره پدیدار می‌شود. معمولا آناتومی طبیعی چهره، استاندارد خاصی دارد که در برخی موارد، عارضه‌ای هم‌چون غبغب، زیبایی استاندارد چهره را از بین می‌برد. رفع غبغب، دغدغه‌‌ای برای افرادی است که به‌صورت ژنتیکی یا ارثی، افزایش چربی و بالا رفتن سن، دچار این عارضه می‌شوند.

خوشبختانه پیشرفت علم این مسائل آزاردهنده را به‌طور کامل برطرف می‌کند و بار دیگر چهره‌ای زیبا و جوان را به شما هدیه می‌دهد. روش‌های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که به‌روزترین آن‌ها رفع غبغب با دستگاه های مختلف است.

با تولید و تجمع کلاژن در گردن و زیر چانه، پوست سفت شده و انقباض خود را از دست می دهد. لازم به ذکر است که این روش بدون درد بوده و آسیبی به قسمت های مختلف بدن وارد نمی کند. 

پس از استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای خوش خیم و درمان لیفت ابرو، در دستور کار پزشکان متخصص در آمریکا قرار گرفت. در نهایت از دستگاه هایفوتراپی مخصوص برای برداشتن چربی های اضافی زیر چانه استفاده می شود.

بسیاری از مطالعات بالینی نشان داده اند که درمان کاهش دهنده برای لیفت صورت، بهبود چین و چروک و درمان آکنه موثر و ایمن است. بیمارانی که با این روش درمان می‌شدند، بدون مواجهه با خطرات مختلف از جمله بیهوشی از درمان رها شدند.

این روش برای ترمیم نواحی مختلف صورت، لیفت و تقویت بافت های قدیمی پوست استفاده می شود. تاکنون خطرات قابل توجهی با این روش درمانی مشاهده نشده و نتایج آن امیدوارکننده است.

این روش درمانی برای گروه های سنی مختلف به خصوص برای جوانانی که تمایلی به جراحی ندارند بسیار موثر و مناسب است.

هایفوتراپی غبغب

از بین بردن غبغب با هایفوتراپی

از بین بردن غبغب با هایفوتراپی به این صورت است که با استفاده از امواج فراصوت و دستگاه هایفو، ناحیه مورد نظر درمان می شود.

در این روش با استفاده از ژل مخصوص که در سونوگرافی هم از آن استفاده می شود، دستگاه روی موضع مورد نظر قرار می گیرد و حذف چربی ها انجام می شود.

مزایای هایفوتراپی غبغب کدام است؟

 

• هایفوتراپی برخلاف جراحی غبغب، نیازی به بیهوشی ندارد و سرپایی انجام می شود.
• یکی از مزایای این روش، غیرتهاجمی بودن و ایمن بودن است و نیازی به جراحی ندارد.
• هایفوتراپی غبغب بدون برش و بخیه انجام می شود و هیچگونه عوارض خاص ندارد؛ در حقیقت آثاری از زخم و التهاب در پی نخواهد داشت.
• دوران نقاهت طولانی برای این روش وجود ندارد و افراد پس از هایفوتراپی غبغب به راحتی می توانند به امور روزانه خود برسند‌.
• این روش از ماندگاری خوبی برای چند سال برخوردار است و در صورت لزوم، امکان تجدید و استفاده مجدد از دستگاه هایفوتراپی میسر خواهد بود.
• انجام هایفوتراپی در مقایسه با جراحی غبغب، هزینه مناسب تری داشته و صرفه اقتصادی دارد.
• هایفوتراپی غبغب بدون درد بوده و هر جلسه در زمان کوتاه نیم الی 1 ساعت انجام می شود.

عوارض هایفوتراپی غبغب کدام اند؟

به طور کلی برای این روش درمانی عوارض جانبی خاصی وجود ندارد. اما در هر صورت باید احتمالات را در نظر گرفت. ممکن است پس از هایفوتراپی غبغب با سوزش، قرمزی، التهابات خفیف و یا کبودی مواجه شوید. در صورتی که مراقبت های قبل و بعد از درمان را به خوبی انجام دهید، ریسک بروز این عوارض به حداقل می رسد.

سریع ترین راه برای رفع غبغب

در بخش قبلی سه نمونه از رایج ترین روش های از بین بردن غبغب را برایتان عنوان کردیم. اما آیا میدانید کدام یک از این روش ها دارای اثرگذاری سریع تر و نتایج ماندگارتر هستند؟

هایفوتراپی غبغب

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی غبغب نمی باشند؟

هایفو صورت و غبغب، بدون هیچ ضرر و آسیبی روی لایه‌های عمیق پوست تاثیر می گذارد و گذاشته و موجب لیفت و جوانسازی پوست صورت می‌شود.

 با‌ همه این اوصاف تعدادی از افراد، کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی غبغب نمی باشند:

  1. خانم های حامله و شیرده
  2. وجود پروتز فلزی در قلب
  3.  اشخاص مبتلا به صرع، دیابت و بیماری‌های کبدی
  4. وجود زخم یا تبخال در قسمت تحت درمان

باید به این نکته هم اشاره نماییم که هایفو غبغب، برای اشخاصی مناسب می باشد که به طور کمی درگیر غبغب و افتادگی پوست می باشند. اشخاصی که دچار افتادگی شدید پوست هستند یا چربی زیادی در قسمت زیر چانه دارند، باید از روش‌های دیگری برای درمان اقدام نمایند.

ماندگاری هایفوتراپی غبغب چقدر است؟

میزان ماندگاری هایفوتراپی به عواملی همچون سن، عوامل ژنتیکی، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان موفقیت و اثرگذاری هایفوتراپی، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش، نحوه خوابیدن و عمق چروک ها بستگی دارد.

در حقیقت این عوامل می توانند مدت زمان ماندگاری و دوام اثرات هایفوتراپی را بر روی غبغب افزایش یا کاهش دهند. با این وجود، به طور کلی از حداقل ۶ ماه تا حداکثر ۳ سال، به عنوان مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی غبغب یاد می شود. 

  • معصومه امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی