مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

احساس خارش بعد از جراحی بزرگ کردن سینه معمول است. این احساس معمولاً مربوط به ترشح هیستامین در طول فرآیند بهبودی و همچنین بازگشت احساسات عصبی در ناحیه تحت درمان است. شما باید علائم خود را با دکتر خود در میان بگذارید و صرفاً از آنتی هیستامین ها برای درمان استفاده نکنید. مهم است که اطمینان حاصل شود که خارش ناشی از واکنش های آلرژیک نیست، زیرا همان رشته های عصبی حامل درد و احساس خارش هستند.

یکی از شایع ترین و در عین حال خسته کننده ترین عوارض جراحی زیبایی، احساس خارش است. با بهبودی پوست اطراف برش، بیماران اغلب احساس سوزش یا خارش می کنند. این کاملا طبیعی است. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا به کاهش خارش پس از جراحی پلاستیک به شما کمک کرده و دوره بهبودی را برای شما آسانتر کند.

 

7 اقدام حیاتی به هنگام خارش بعد از عمل ماموپلاستی

دکتر ناصر یاهو برای کمک به بیماران برای کاهش احساس خارش یا سوزن سوزن شدن پس از جراحی پروتز سینه یا ماموپلاستی ، توصیه های زیر را ارائه می دهد تا زمانی که دچار خارش بعد از عمل ماموپلاستی شدید7  اقدام زیر را حتماانجام دهید تا احساس خارش تان کمتر شود:

 

  1. محل مورد خارش را خراش ندهید:

 شاید این مهم ترین چیزی است که باید در نظر داشته باشید. اگر محل برش را خراش دهید، در معرض خطر عفونت، پارگی بخیه ها و احتمالاً افزایش جای زخم با بهبودی برش قرار می گیرید. ممکن است با مالش و ماساژ به آرام در نواحی اطراف برش،احساس خارشتان کمی تسکین پیدا کند، ولی خود محل برش را لمس نکنید.

  1. آنتی هیستامین های خوراکی مصرف کنید:

در طول روند بهبودی طبیعی، بدن مقدار زیادی هیستامین تولید می کند. در بسیاری از موارد، آنتی هیستامین های خوراکی بدون نسخه مانند زیرتک یا بندیدریل می توانند با کاهش اثر هیستامین ها به کاهش این احساس خارش کمک کنند. البته، باید دکتر خود را در جریان بگذارید و داروهای بدون نسخه را با نظر دکتر مصرف ‌کنید.

 

  1. محل خارش را خنک کنید:

کمپرس سرد نیز ممکن است احساس خارش را تسکین دهد. سعی کنید از کمپرس یخ درست بالای باند روی محل برش استفاده کنید. کمپرس را مستقیماً روی باند قرار ندهید. نه تنها ممکن است بانداژ را خیس کند (که می تواند محل برش را آلوده کند)، بلکه فشار روی برش ممکن است باعث شکافتن آن شود.

  1. از کرم‌های ضد خارش خودداری کنید:

تا زمانی که برش‌های شما کاملا بسته نشده است، از کرم‌های ضد خارش استفاده نکنید، زیرا  با وارد شدن کرم به داخل زخم باز، عفونت ایجاد می شود. تا آن زمان فقط از صابون ضد باکتری استفاده کنید. مجدداً، با دکتر خود مشورت نمایید تا اجازه استفاده از هر کرم ضد خارش را به شما بدهد.

  1. بدن خود را هیدراته نگه دارید:

 نوشیدن مقدار زیادی آب به هیدراته شدن کل بدن شما از درون به بیرون کمک می کند. هیدراته ماندن مناسب به کاهش خشکی پوست کمک می کند، که اغلب علت پوسته پوسته شدن بیش از حد و خارش بعد از جراحی است.

 

  1. اجتناب از الکل:

الکل یک عامل التهاب زا است، بنابراین ممکن است تورم و خارش را افزایش دهد. بهترین کار شما این است که در چند هفته اول پس از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید تا زمانی که بیشتر تورم بعد از عمل از بین برود.

  1. بررسی امکان واکنش آلرژیک

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر بعد از عمل دچار خارش شدید هستید، بررسی نمایید که احساس خارش به خاطر واکنش آلرژیک به داروها، گیاهان دارویی، بانداژ، نوار چسب و سایر محصولاتی را که پس از جراحی استفاده کرده اید، نباشد که در این صورت باید از آنها اجتناب کنید.

 

  • معصومه امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی