مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

برترین مطالب سایت در هفته گذشته

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹ ب.ظ

ما در هفته گذشته در این وبلاک مطالب مختلفی را انتشار دادیم که مورد استقبال مردم و مخاطبان قرار گرفته است از این رو سعی داریم تا نگاه به مطالب منتشر شده بیندازیم با ما همراه باشید

 

  در اولین مطلب به بررسی خودروی تیبا 1 و تیبا 2 پرداخته ایم 

 

که گرچه آنها هر دو خودروی ملی ساخت شرکت سایپا محسوب شده و دارای نقاط ضعف بسیاری هستند، اما در کنار داشتن معایب مختلف امتیازات مثبتی نیز دارند.

هر دو این خودروها بعد از پراید جز ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار کشور هستند؛بنابراین اگر قصد خرید خودرویی در این رنج قیمتی را دارید بهتر است نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های تیبا 1 و تیبا 2 داشته باشید.

این دو خودرو در اغلب بخش‌ها کاملا شبیه هم هستند و تنها تفاوت تیبا با تیبا 2 در طراحی قسمت عقب است.

اگر با بودجه محدود به‌دنبال نمونه صفر کیلومتر یک خودروی هاچ‌بک و جمع‌و‌‌جور‌تر هستید و تاز چهره تکراری پراید 111 نیز خسته شده‌اید، تیبا 2 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد و نکته ای دیگر را باید مد نظر قرار دهید لوازم تیبا می باشد که باتوجه به ارزان بودن خودرو طبیعتا قطعات یدکی این خودرو ها به وفور یافت میشود و همیشه سعی کنید از فروشگاه های برتر لوازم یدکی خرید کنید 

 

2- تابلو حروف برجسته استیل

ساخت حروف های برجسته استیل ( تابلوسازی استیل ) با دستگاه تمام اتوماتیک و در سریعترین زمان ممکن انجام می پذیرد. دراین روش دیگر از روشهای سابق از قبیل استفاده از قیچی و هویه استفاده نمی شود. این نوع تابلوها به دلیل نور دهی ، تنوع رنگ و مدل و همچنین شکل فانتزی که میتوان به آن داد رقابتی تنگاتنگ را با حروف برجسته چلنیوم آغاز کرده اند. ساخت حروف برجسته استیل در واقع از زیباترین انواع حروف برجسته در صنعت تابلوسازی کشور می باشد

 

 3- راهنمای خرید لوازم یدکی پیکان

روش‌های مختلفی برای خرید لوازم یدکی پیکان و خودروهای دیگر وجود دارد. شما می‌توانید به مراکز مختلفی که در شهرها هستند مراجعه کنید یا با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت از سایت‌های معتبر فروش لوازم یدکی بازدید کنید.در هر شهر خیابان یا منطقه‌‌ای برای فروش ابراز و قطعات خودرو وجود دارد. شما می‌توانید با گشت و گذار بین فروشگاه‌های مختلف، پرس و جو در خصوص کیفیت و قیمت کالا و… به خرید اقدام کنید. اما همه این مراحل نیازمند اختصاص زمان و انرژی زیادی است. شما در نهایت بخش زیادی از زمان مفید خود را به خرید گذرانده‌اید.

اما پیشنهاد ما برای دوری از این خستگی و تجربه یک خرید آسان‌تر چیست؟

خرید اینترنتی شما با استفاده از سایت‌هایی که در زمینه فروش اینترنتی قطعات یدکی خودرو فعالیت می‌کنند، می‌توانید به هدف خود به سادگی برسید.این سایت‌های داخلی فرصتی را ایجاد کرده‌اند تا شما با اختصاص یک تایم کوتاه به کسب اطلاعات، بررسی محصول، مقایسه قیمت و در نهایت خرید کالا مورد نظرتان بپردازید. شما با خیالی آسوده از اصالت محصول‌، آن را در زمانی کوتاه دریافت می‌کنید.لذت یک خرید اینترنتی مطمئن چیزی است که همیشه به یادتان می‌ماند.

 

4- جذب مشتری با تابلو های تبلیغاتی

، بدون شک تابلوی خوب میتواند تاثیر بسزایی در فروش شما داشته باشد. در ضمن اگر سوالی راجع به انواع تابلو ها ، نصب تابلو و خدمات تابلو داشتید میتوانید با تابلو سازی کسا بگیرید. 

گروه تابلو سازی کسا ، با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت مناسب در زمینه های طراحی ، ساخت و اجرای طرح های تبلیغاتی و تابلوهای تبلیغاتی چون تابلو نئون ، تابلو چلنیوم ، لایت باکس های تبلیغاتی و … توانسته است در تامین نیازهای مراکز ، برندها و ارگانهای مختلف دولتی و خصوصی پیشگام باشد.

 

https://60729db84396b.site123.me/

https://www.articleted.com/article/396543/104115/مقایسه-کلی-و-جامع-دو-خودروی-پرفروش-تیبا-و-پراید

https://www.wattpad.com/user/niladecor

https://www.bloglovin.com/@doloxcar/

http://seoman10.simplesite.com/

https://www.smore.com/u/doluxcar/preview

https://estand-arayeshi.mystrikingly.com/

  • معصومه امیری

تفاوت تیبا 1 با 2 در چیست

چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴ ق.ظ

تیبا 1 یا 2 ؟ تفاوت تیبا 1 با 2 در چیست؟ در مقاله پیش رو قصد داریم  تفاوت این دو خودرو ایرانیزه را برای شما مخاطبین عزیز بازگو کنیم.

پس اگر شما هم بر سر دوراهی خرید تیبا یک یا تیبا دو مانده‌اید و می‌خواهید از تفاوت‌های تیبا با تیبا 2،  این دو خودرو اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

 

معرفی خودرو

 

تیبا اولین خودرو ملی شرکت خودرو‌سازی سایپا محسوب می‌شود که در سال 1387 با نام «مینیاتور» رونمایی شد، اما پس از مدتی سایپا نام این خودرو را به تیبا تغییر داد.

این سدان شهری جمع‌وجور بر روی پلتفرمی موسوم به X200 شکل گرفته که همان نمونه ارتقایافته پلتفرم پراید است.

طراحان خودرو داخلی سعی داشته‌اند با کمی تغییر، تیبا را به خودرویی جدیدتر و مدرن‌تر تبدیل کنند.

پس از موفقیت چشمگیر تیبا صندوقدار، سایپا در سال 1392 تصمیم گرفت تا با شعار «رویای جوانی» این‌بار قشر جوان حاضر در بازار کشور را به‌عنوان مخاطبین هدف خود تعیین کرده و مدل هاچبک تیبا (تیبا جدید) را با نام تیبا دو به بازار عرضه کند. 

پس فرق تیبا با تیبا 2 در چیست؟ تیبا یک و تیبا دو به‌جز در ظاهر، تفاوت چندانی در ویژگی‌های ساختاری و فنی با هم ندارد. تیبا 2 در دو تیپ SX و EX ارئه شده که تیپ EX به‌دلیل داشتن امکانات بیشتر تیپ فول‌آپشن این خودرو محسوب می‌شود.

 

تفاوت تیبا1 با تیبا2 از نظر طراحی


در اولین بخش از مقاله تیبا 1 یا 2 به مقایسه ظاهری این دو خودرو خواهیم پرداخت. از نظر طراحی شاید بتوان تیبا را نمونه ارتقایافته پراید دانست که طراحی آن توسط شرکت ایتالیایی آنجلینی دیزاین (IET) صورت گرفته بود. البته ناگفته نماند که طراحی پراید تقریبا حدود 3 دهه پیش انجام شده، به‌همین دلیل از طراحی ساده و قدیمی رنج می‌برد. طراحی تیبا ناهماهنگ و کسل‌کننده است و نمی‌توان این سدان کوچک را زیبا توصیف کرد، اما اگر این خودرو را با معیارهای 30 سال قبل بسنجیم، شاید بتواند نمره قابل‌قبولی بگیرد.

 

به‌نظر شما تیبا زیباتر است یا تیبا 2؟

در طراحی قسمت پشتی تیبا 2 سعی شده با حذف صندوق عقب، این خودرو را تا حدودی زیبا و مدرن جلوه دهند که تا حدودی نیز موفق بوده‌اند و تنها نقطه قوت طراحی آن به‌حساب می‌آید. وجود خطوط برجسته در این قسمت باعث جذاب‌تر شدن طراحی آن شده است، اما همه‌ این موارد باعث نمی‌شود که آن را جز خودروهای جذاب و زیبا طبقه‌بندی کرد؛ ولی در مقایسه با تیبا صندوقدار طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. 

 

راهنمای خرید لوازم پیکان

مقایسه مشخصات فنی تیبا 1 با 2


در ادامه مقاله تیبا 1 یا 2 به بررسی مشخصات فنی این دو خودرو ایزانیزه خواهیم پرداخت. همان‌طور که گفته شد تیبا 1 در طراحی و پلتفرم با پراید و ریو مشترک است؛ همچنین در بخش فنی نیز شباهت‌هایی بین این خودروها دیده می‌شود. درواقع پیشرانه تیبا 1 موتور تقویت‌شده پراید است که با همکاری شرکت FEV آلمان ساخته شده‌است. اعمال تغییرات در موتور پراید موجب افزایش حجم پیشرانه تیبا 1 شده و حجم آن حدود 200 سی‌سی افزایش داشت.

 

مدل خودرو

تیبا 1

تیبا 2

پیشرانه

4 سیلندر- 8 سوپاپ

4 سیلندر- 8 سوپاپ

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر قدرت(HP/rpm)

87 اسب‌بخار در 5300 دور دقیقه

87 اسب‌بخار در 5300 دور دقیقه

حداکثر گشتاور

128 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه 

128 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه 

گیربکس

5 دنده دستی

5 دنده دستی

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.9  لیتر در صد کیلومتر

6.53 لیتر در صد کیلومتر

حداکثر سرعت(Km/h)

170 کیلومتر بر ساعت

170 کیلومتر بر ساعت

 

فرق تیبا 1 با 2 از نظر آپشن و امکانات رفاهی 


در ادامه مقاله به بررسی  آپشن‌ها و امکانات رفاهی این دو خودرو می‌پردازیم. تفاوت تیبا 1 با 2 از نظر امکانات رفاهی برتری لوازم تیبا صندوق دار را نسبت به تیبا هاچبک نشان می‌دهد. از آن‌جایی که کمپانی سازنده این خودروها شرکت سایپا است؛ بنابراین انتظار داشته باشید که کوچکترین مواردی جز آپشن‌ها محسوب شود! به‌طور مثال جا لیوانی و ساعت دیجیتال که جز موارد بدیهی هر خودرو به‌حساب می‌آید، از نظر این شرکت جز امکانات رفاهی است. مواردی مانند تهویه مطبوع، شیشه بالابرهای برقی جلو، ریموت کنترل و فرمان هیدرولیک را می‌توان از جمله امکانات مشترک تیبا یک و دو محسوب می‌شود.

گزینه‌هایی مثل آینه‌های جانبی تاشو دستی، برف‌پاک‌کن جلو با دور قابل تنظیم، چراغ خطر سوم و گرم‌کن شیشه عقب جز آپشن‌های تیبا 1 محسوب می‌شوند. البته از آن‌جایی که تیبا 1 و 2 دارای تیپ‌های مختلف هستند؛ بعضی از تجهیزات نظیر تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، شیشه‌های عقب برقی و آینه‌های اتوماتیک فقط در تیپ‌های فول‌آپشن وجود دارد.

برخی امکانات در تیبا 2 نیز همانند تیبا 1 آپشن محسوب می‌شود و بر روی همه تیپ‌های تیبا 2 مشاهده نمی‌شود. البته همه موارد ذکر شده در کاتالوگ فقط درصورتی به مشتری‌ها تحویل می‌شود که در نمایندگی‌ها موجود باشد. به عبارت دیگر، ملاک تحویل خودرو با آپشن‌های در‌خواستی به مشتری، همواره موجود بودن امکانات انتخابی در نمایندگی‌های مجاز خودرو است.برای اطلاع کامل‌تر از این آپشن‌ها می‌توانید دفترچه راهنما تیبا را مطالعه کنید.

 

مقایسه ایمنی تیبا 1 و 2


در ادامه مقاله تیبا 1 یا 2 به بررسی ایمنی این دو خودرو خواهیم پراخت. در داخل کشور هیچ مرجع معتبر و رسمی برای بررسی ایمنی خودروهای داخلی وجود ندارد و از طرفی نمی‌توان به اطلاعات رسمی شرکت‌های سازنده درخصوص سطح ایمنی خودروهای ایرانیزه اطمینان داشت؛ به‌همین دلیل تیبا خودروی چندان امنی به‌نظر نمی‌رسد و در این میان تنها می‌توان به ترمز ABS، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و دو عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دل ‌خوش کرد. در بخش ایمنی نیز تیبا یک و دو تفاوتی با هم ندارند.

 

 

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

کمربند ایمنی جلو قابل تنظیم و مجهز به سیستم پیش‌کشنده- سیستم ضدسرقت ایموبلایزر

کمربند ایمنی جلو قابل تنظیم و مجهز به سیستم پیش‌کشنده- سیستم ضدسرقت ایموبلایزر

کیسه هوا

کیسه هوای راننده (در مدل‌های LX، SX و EX)- کیسه هوای سرنشین جلو (در مدل‌های SX و EX)

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم ترمز

ABS- ترمزهای دیسکی چرخ‌های جلو و ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب

ABS- ترمزهای دیسکی چرخ‌های جلو و ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب

 

جمع بندی بررسی تفاوت تیبا 1 با 2


در پایان مقاله تیبا 1 یا 2 باید بگوییم که گرچه آنها هر دو خودروی ملی ساخت شرکت سایپا محسوب شده و دارای نقاط ضعف بسیاری هستند، اما در کنار داشتن معایب مختلف امتیازات مثبتی نیز دارند. هر دو این خودروها بعد از پراید جز ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار کشور هستند؛بنابراین اگر قصد خرید خودرویی در این رنج قیمتی را دارید بهتر است نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های تیبا 1 و تیبا 2 داشته باشید. این دو خودرو در اغلب بخش‌ها کاملا شبیه هم هستند و تنها تفاوت تیبا با تیبا 2 در طراحی قسمت عقب است. اگر با بودجه محدود به‌دنبال نمونه صفر کیلومتر یک خودروی هاچ‌بک و جمع‌و‌‌جور‌تر هستید و تاز چهره تکراری پراید 111 نیز خسته شده‌اید، تیبا 2 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد و نکته ای دیگر را باید مد نظر قرار دهید لوازم تیبا می باشد که باتوجه به ارزان بودن خودرو طبیعتا قطعات یدکی این خودرو ها به وفور یافت میشود و همیشه سعی کنید از فروشگاه های برتر لوازم یدکی خرید کنید 

 

https://www.hamrah-mechanic.com/mag/compare-tiba-1-tiba-2/

 

  • معصومه امیری

تابلو حروف برجسته استیل

دوشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۵۳ ق.ظ

ساخت حروف های برجسته استیل ( تابلوسازی استیل ) با دستگاه تمام اتوماتیک و در سریعترین زمان ممکن انجام می پذیرد. دراین روش دیگر از روشهای سابق از قبیل استفاده از قیچی و هویه استفاده نمی شود. این نوع تابلوها به دلیل نور دهی ، تنوع رنگ و مدل و همچنین شکل فانتزی که میتوان به آن داد رقابتی تنگاتنگ را با حروف برجسته چلنیوم آغاز کرده اند. ساخت حروف برجسته استیل در واقع از زیباترین انواع حروف برجسته در صنعت تابلوسازی کشور می باشد

 

ساخت تابلو استیل

از ویژگی های تابلو steel حروف استیل برجسته می توان به براقی ، زیبایی ، سطح صاف و صیقلی ، عدم زنگ زدگی یا خوردگی آن به مرور زمان نام برد.

جلوه لوکس و آنتیک تابلو استیل نکته ای غیر قابل چشم پوشی است که سخاوتمندانه این شکوه و جلال را با هر سایز و مدل و فونت برای تابلوی شما به ارمغان می آورد .


ساخت این نوع از حروف از دیرباز در زمینه تبلیغات و ساخت تابلو ها در کشور رایج بوده و امروزه با فرمت های به روز شده مورد استفاده قرار می گیرد، که حروف برجسته  استیل می باشد، که شامل دو دسته حروف برجسته استیل و حروف برجسته آهنی می باشد.

 

مزایای تابلو سازی حروف استیل برجسته :

 

  •   عمر طولانی نسبت به سایر آلیاژها و در قیاس با هزینه پرداختی
  •  
  • نیاز به نگهداری کمتر از سایر متریال تابلو سازی
  •  
  •  جذابیت ذاتی و طبیعی حتی بدون نیاز به رنگ
  •  
  •  قابل استفاده حتی در شهرهای ساحلی
  •  
  •  ضد زنگ زدگی ، خش و خوردگی
  •  
  • عمر ، دوام و ماندگاری بالا

همچنین بخوانید : چگونه با داشتن تابلو تبلیغاتی مناسب مشتری جذب کنیم ؟

انواع تابلو حروف استیل برجسته:

 

1. استیل میرور (طلایی)

 

 2. استیل خشدار

 

3. استیل رینگی

 

4. استیل لایت شبکه

 

چرا تابلو سازی حروف برجسته استیل :

 

حروف برجسته استیل به علت زیبایی و دوام بیشتر از کاربرد بالاتری برخوردار است.

 

حروف برجسته استیل به دو صورت با نور پشت (نوراندریک) و هم بدون نور مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جنس این نوع تابلوهای ورق برجسته استیل از استیل نگیر بوده و ضد زنگ و اکسیداسیون می باشد.

 

ورق برجسته استیل با روکش طلایی ، نقره ای، دودی موجود است که به علت درخشش و زیبایی بالا برای کاربردهای های لوکس و مدرن در تابلو ها استفاده می شوند.

 

این نوع تابلو ها هم در فضای بیرونی و هم در فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

این نوع تابلوها در عین سادگی بسیار جلب توجه می کنند و ساختار کلاسیک دارند.

 

همچنین این تابلوها در شب نیز بسیار زیبا هستند و با بک لایت نور سفید جلوه گری می کنند که معمولا از یک منبع نور اس ام دی  سفید برای آنها استفاده می شود.

 

https://www.andisheaftab.com/

https://sites.google.com/view/panel-making-and-branding/home

 

  • معصومه امیری

راهنمای خرید لوازم یدکی پیکان

سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹ ق.ظ

خرید لوازم یدکی پیکان

پیکان ماشین نوستالژیک چند نسل است که هنوز هم با گذشت سال‌ها کیفیت ساخت آن مثال زدنی است و لوازم یدکی پیکان هم بسیار با کیفیت است این ماشین تاریخچه طولانی در ایران دارد. این خودرو توسط کارخانه ایران خودرو (ایران ناسیونال) بین سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۴ تولید می‌شد و در زمان خود یکی از بهترین‌های ماشین سازی بود. این ماشین یکی از محبوب‌ترین تولیدات داخلی میان افراد مختلف بود.تولید و عرضه خودرو پیکان در سال 1384 متوقف شد و آخرین پیکان تولید شده برای همیشه به موزه سپرده شد. این خودرو در سه کلاس سدان، استیشن، وانت تولید می‌شد که هر کدام ویژگی‌های مختلفی داشتند. این خودروی دوست داشتنی پس از 38 سال، در نهایت زمانی‌که عدد تولید آن به تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه رسیده بود، ازکارخانه ایران خودرو خداحافظی کرد.

از موتور پیکان در تولیداتی مانند آردی و روآ استفاده می‌شد، چرا که موتور فوق‌العاده آن مورد تایید سازندگان و خریداران خودرو بود. در طی سال‌های تولید این خودرو، مدل‌های مختلفی از آن ساخته شد که هر کدام مورد پسند سلیقه عده‌ای از افراد جامعه بود. ازاین مدل‌های متفاوت خودرو پیکان می‌توان به، پیکان جوانان،پیکان کار، پیکان دولوکس، کارلوس، پیکان پژویی، پیکان سپر جوشن و … اشاره کرد.حالا در ادامه به سراغ معرفی لوازم یدکی پیکان می‌رویم. با این که بیشتر از 10 سال از توقف تولید این ماشین می‌گذرد اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد و افراد زیادی از این خودرو استفاده می‌کنند و طبعا به لوازم و قطعات نیاز پیدا می‌کنند. پس اگر شما هم یکی از دارندگان این ماشن خاطره انگیز هستید، در ادامه با مستر یدکی همراه باشید تا راهنمای خرید قطعات یدکی خودرو پیکان را مطالعه کنید.

راهنمای خرید لوازم یدکی پیکان

روش‌های مختلفی برای خرید لوازم یدکی پیکان و خودروهای دیگر وجود دارد. شما می‌توانید به مراکز مختلفی که در شهرها هستند مراجعه کنید یا با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت از سایت‌های معتبر فروش لوازم یدکی بازدید کنید.در هر شهر خیابان یا منطقه‌‌ای برای فروش ابراز و قطعات خودرو وجود دارد. شما می‌توانید با گشت و گذار بین فروشگاه‌های مختلف، پرس و جو در خصوص کیفیت و قیمت کالا و… به خرید اقدام کنید. اما همه این مراحل نیازمند اختصاص زمان و انرژی زیادی است. شما در نهایت بخش زیادی از زمان مفید خود را به خرید گذرانده‌اید.

اما پیشنهاد ما برای دوری از این خستگی و تجربه یک خرید آسان‌تر چیست؟

خرید اینترنتی شما با استفاده از سایت‌هایی که در زمینه فروش اینترنتی قطعات یدکی خودرو فعالیت می‌کنند، می‌توانید به هدف خود به سادگی برسید.این سایت‌های داخلی فرصتی را ایجاد کرده‌اند تا شما با اختصاص یک تایم کوتاه به کسب اطلاعات، بررسی محصول، مقایسه قیمت و در نهایت خرید کالا مورد نظرتان بپردازید. شما با خیالی آسوده از اصالت محصول‌، آن را در زمانی کوتاه دریافت می‌کنید.لذت یک خرید اینترنتی مطمئن چیزی است که همیشه به یادتان می‌ماند.

نمایندگی رسمی فروش لوازم یدکی پیکان

نمایندگی معتبر و رسمی که شما می‌توانید با خیالی آسوده لوازم یدکی پیکان را از آن‌ها تهیه کنید، برند دیناپارت است. با خرید از شعب رسمی مختلف دیناپارت می‌توانید کیفیت محصولات موردنظرتان را تضمین کنید. سایت دولوکس کار با در نظر گرفتن دغدغه زمان در این روزها با این امکان را فراهم کرده است تا به راحت‌ترین شکل به تمام محصولات خودرو دسترسی داشته باشید . با استفاده از توضبحات هر کالا تمامی اطلاعات مورد نیازتان را بدست آورید و درکنار آگاهی کامل، به آنچه که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید.

انواع لوازم یدکی پیکان

هر کدام از لوازم یدکی پیکان و خودروهای دیگر ظایف خاصی را به انجام می‌رسانند. بر اساس همین ویژگی و فعالیت‌های هر قطعه در یکی از این چند دسته قرار می‌گیرد: مصرفی، بدنه، تزیئنی، برقی و موتوری.

  • قطعات مصرفی: قطعاتی مهم در خودرو که به دلیل استفاده در روند حرکت و فعالیت ماشین، رفته رفته دچار خوردگی و تحلیل می‌شوند. برای هر کدام از این قطعات عمر مفیدی تعریف شده که پس آن مدت، قطعه منقضی می‌شود و نیازمند جایگزین است. مانند: فیلتر هوا، شمع خودرو، لنت ترمز و …فیلتر هوا یک قطعه بسیار کارآمد و مصرفی در خودرو است که هوای آلوده را دریافت و تصفیه می‌کند و در ازای آن هوای پاکیزه را به سمت موتور هدایت می‌کند. جنس این قطعه از کاغذهای کتان و کربنی است که به صورت آکاردئونی در محفظه پلاستیکی قرار گرفته‌اند.طول عمر مفید فیلتر هوا خودرو بین ٥٠٠٠ تا ١٠٠٠٠ کیلومتر است و پس از این زمان باید فیلتر را تعویض کرد.
  • قطعات برقی: قطعاتی مانند دینام که به نوعی نیرو محرکه خودرو و برق مصرفی سیستم را تامین می‌کند.
  • قطعات موتوری: مجموعه قطعاتی که در موتور هر خودرو قرار دارند، قطعات موتوری آن را تشکیل می‌دهند.
  • قطعات بدنه: همانطور که مشخص است، این قطعات شامل مجموعه اجزای بدنه می‌شوند. مانند: سپر، در، چراغ‌ها و…

راه های تشخیص اصالت کالا لوازم یدکی پیکان

خرید اجناس قلابی از جمله لوازم یدکی پیکان خسارت‌های جبران ناپذیری به خودرو وارد می‌کند. پس بهتر از به‌جای اینکه هزینه‌های هنگفتی برای خودتان بتراشید، همان ابتدا کالایی خریداری کنید که بتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. برای دیناپارت که برای بازار فیک فروشان و انبوه کالاهای بی‌کیفیت چاره‌ای منطقی در نظر گرفته. جعبه تمام محصولاتی که این مجموعه به بازار عرضه می‌کند هلوگرام و QR کد مخصوصی دارند. 

  • معصومه امیری