مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز

شنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۴:۳۴ ب.ظ

پروژه های ساختمانی به جزئیات زیادی نیاز دارند و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا تکمیل شوند. بخش مهمی از فرآیند ساخت و ساز، اطمینان از انتخاب طرح سازه و مصالح مناسب است.

شما باید فونداسیون و عناصر طبیعی مختلف را قبل از ترکیب برخی موارد اضافی در ساختمان در نظر بگیرید.

هنگام ساختن ساختمان های چند طبقه، باید به نحوه دسترسی افراد به هر طبقه فکر کنید. پله ها یک انتخاب طبیعی هستند، اما نصب آسانسور نیز عاقلانه است، زیرا سریع تر، راحت تر است و افراد دارای معلولیت و محدودیت های حرکتی را در نظر می گیرد.

آسانسور چیست؟


آسانسور سکویی است که می تواند باز یا بسته باشد و برای بلند کردن یا پایین آوردن افراد و کالاها به طبقات بالا و پایین استفاده می شود. در گذشته داشتن آسانسور برای ساختمان های طبقه اجباری نبود. در نتیجه، برخی از سرمایه گذاران املاک و مستغلات از نصب آسانسور اجتناب کردند زیرا نصب و نگهداری آن ها گران بود.

آسانسور چیست

چگونه قانون بر استفاده از آسانسور تأثیر گذاشته است


تا زمانی که قانون آمریکایی های معلول در سال 1990 معرفی شد که آسانسور رایج شد. این قانون هرگونه تبعیض علیه افراد دارای معلولیت را ممنوع می کند. قانون همچنین تمام ساختمان های دو یا سه طبقه را ملزم به نصب آسانسور می کند. این باعث می شود افراد دارای معلولیت به راحتی به چندین طبقه دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : 5 مدل شیر برقی هیدرولیک 

آسانسورها چگونه کار می کنند

آسانسورها از دهه 1800 تغییر چندانی نکرده اند. آسانسورها هنوز هدف اصلی خود را حفظ کرده اند که افراد را در طبقات جابجا می کند. سیستم ایمنی Otis در اکثر انواع آسانسور استفاده می شود و از دهه 1850 استفاده شده است.

 سیستم های کنترل برای آسانسورهای مدرن به گونه ای تغییر یافته اند که سرعت و ایمنی را بهبود می بخشد. در بیشتر موارد، آسانسورها از وزنه تعادل و 40 درصد حداکثر بار نامی برای تعادل کابین استفاده می کنند.

 هدف اصلی وزنه تعادل کاهش وزنی است که قرار است توسط موتور بلند شود و کنترل کامل آسانسور با کابل ها دست نخورده باقی بماند.

به منظور اطمینان از دوام و استحکام، آسانسور کابین از فولاد ساخته شده است. قرقره ای که کابل بالابر استفاده می کند توسط یک شفت آسانسور کنار هم در جای خود نگه داشته می شود.

 این چرخش توسط مجموعه ای از تیرهای فولادی که در بالای کابین آسانسور قرار می گیرند کنترل می شود.

 کابین آسانسورهای مدرن نیز دارای فناوری اضافی در آنها نصب شده است. برخی از آنها تلفن هایی دارند که به سرنشین اجازه می دهد در مواقع اضطراری کمک بخواهد.

برخی دیگر دارای یک درب تله ای هستند که در سقف قرار دارد که فرار را در مواقع اضطراری امکان پذیر می کند.

 آسانسورها با توجه به ظرفیت جمعیتی ساختمان و وظایفی که باید انجام شوند، طراحی و در یک ساختمان نصب می شوند.

 به عنوان مثال، ساختمان هایی هستند که دارای آسانسورهای بزرگ برای حمل بار به طبقات مختلف هستند.

بیمارستان ها دارای آسانسورهایی هستند که از دو طرف باز می شوند تا امکان ورود و جابجایی آسان بیماران اورژانسی فراهم شود.

انواع آسانسور


در گذشته، اکثر آسانسورها باید از طریق یک اتاق ماشین متمرکز کنترل می شدند. امروزه برخی از آسانسورها وجود دارند که به دلیل داشتن مکانیزم ایمنی داخلی نیازی به اتاق ماشین ندارند.

 چهار نوع آسانسور اصلی وجود دارد: هیدرولیک، کششی، بدون ماشین و وکیوم.

آسانسور کششی دنده ای و بدون دنده

 این آسانسورها خود به 3 دسته تقسیم می شوند

آسانسور کششی


این آسانسور دارای طناب هایی است که از روی یک چرخ متصل به موتور الکتریکی واقع در بالای شفت عبور می کند. وظیفه اصلی طناب ها بالا و پایین بردن کابین آسانسور است.

می توان از آن برای کاربردهای متوسط ​​و بلند استفاده کرد و می تواند بسیار سریعتر از آسانسورهای هیدرولیک حرکت کند.

مانند سایر انواع آسانسور، این سیستم از وزنه تعادلی استفاده می کند که وزن سرنشینان و کابین را از بین می برد تا موتور کار آسان تری را برای جابجایی بار آسانسور داشته باشد.

آسانسور کششی دنده ای


آسانسور دنده ای از موتوری تشکیل شده است که یک گیربکس به آن متصل است. وظیفه اصلی چرخ دنده ها تامین نیروی چرخی است که طناب ها را به حرکت در می آورد.

این نوع آسانسور می تواند تا سرعت 500 فوت در دقیقه حرکت کند. حداکثر مسافتی که می تواند طی کند 250 فوت است.

بیشتر بخوانید: تفاوت هیدروموتور و پمپ هیدرولیک

آسانسور کششی بدون دنده


آسانسورهای بدون دنده دنده ای برای تنظیم سرعت ندارند. این توضیح می دهد که چرا آنها می توانند با سرعت 2000 فوت در دقیقه حرکت کنند و همچنین می توانند حداکثر 2000 فوت حرکت کنند. آنها بهترین گزینه برای آسمان خراش ها هستند.

2- آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک معمولاً توسط یک پیستون در پایین پشتیبانی می شوند. هدف این است که کابین آسانسور را به سمت بالا فشار دهید در حالی که یک موتور الکتریکی سیال هیدرولیک را به سمت پایین پیستون هدایت می کند.

وقتی زمان پایین آمدن آسانسور فرا می رسد، شیر سیال هیدرولیک را از پیستون آزاد می کند. این نوع آسانسور بیشتر در ساختمان های 2 تا 8 طبقه استفاده می شود و تنها می تواند با حداکثر سرعت 200 فوت در دقیقه حرکت کند. در زیر جزئیات بیشتر آسانسورهای هیدرولیک آورده شده است:

3- آسانسور بدون اتاق ماشین (MRL)

اکثر آسانسورها با ماشین آلات واقع در بالای چاه آسانسور طراحی می شوند. این نوع آسانسور دارای ماشینی است که در فضای سرپوشیده تعبیه شده است و هر زمان که نیاز به تعمیر و نگهداری باشد، فقط از بالای کابین آسانسور قابل دسترسی است.

 این نوع آسانسور تنها می تواند مسافت 250 فوتی را با سرعت 500 فوت در دقیقه طی کند. آسانسورهای MRL در ساختمان‌های متوسط ​​محبوبیت پیدا می‌کنند، زیرا در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و به فضای کمتری در طول ساخت نیاز دارند.

4- آسانسور خانگی وکیوم (هوایی).


آسانسورهای وکیوم که در سال 2005 به جامعه آسانسور معرفی شدند، از هیچ کابل یا سیستم قرقره ای برای کار استفاده نمی کنند. این آسانسورهای هوا محور بر اساس قوانین طبیعی فیزیک کار می کنند. این سیستم بالابر که با مواد پلی کربنات و آلومینیوم ساخته شده است، اساسا یک لوله در یک خلاء مهر و موم شده است. هوای زیر و بالای کابین آسانسور چیزی است که حرکت را تسهیل می کند.

منبع : https://www.vacuumelevators.com/a-guide-for-choosing-the-type-of-elevator-you-need/

  • معصومه امیری

5 مدل شیر برقی هیدرولیک

چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۶ ب.ظ

شیرهای برقی هیدرولیک  برای کنترل سرعت جریان در ابزارها، سیستم ها و موتورهای سیال و هوا استفاده می شود.

 ماشین‌های لباسشویی ، دیگ‌های گاز از این شیرها و همچنین پمپ‌های هیدرولیک و چکش‌های هوا استفاده می‌کنند، زیرا به اندازه کافی متنوع هستند تا کارهای ساده و پیچیده را به راحتی انجام دهند.

 شیرهای برقی هیدرولیک را می توان با توجه به نیازهای خاص سفارشی کرد و می توان از آنها برای کنترل انواع رسانه ها مانند هوا، آب، گاز، بخار و روغن استفاده کرد.

انواع شیر برقی هیدرولیک

خرید شیر برقی هیدرولیک از فروشگاه هیدرولیک نادری

 

رایج ترین شیر برقی هیدرولیک ;شیر دو طرفه است.

 

یک شیر دو طرفه فقط دو پورت دارد، در حالی که طرح‌های پیشرفته‌تر ممکن است سه یا بیشتر داشته باشند، بسته به اینکه برای چه چیزی استفاده می‌شود. تمام شیرهای برقی، صرف نظر از طراحی، به عنوان یکی از دو نوع کلی مشخص می شوند:

 

یا شیر مستقیم یا شیر پایلوت.

 

شیر برقی مستقیم

در یک شیر برقی با اثر مستقیم، یک سیم پیچ به صورت مغناطیسی دریچه را در عمل مستقیم باز می کند و بدون وابستگی به فشار خارجی، شفت و نشیمنگاه شیر را بلند می کند.

شیر برقی مستقیم

 

بیشتر بخوانید : تفاوت هیدروموتور و پمپ هیدرولیک

 

شیر پایلوت


در شیرهایی که به صورت پایلوت کار می کنند، شیر برقی یک شیر 'پایلوت' بسیار کوچکتر را فعال می کند که به نوبه خود دریچه بزرگتری را باز می کند که با فشار بسیار بالاتری مانند هیدرولیک، بخار و غیره مورد نیاز است، یا در جریان حجم بیشتر، برای آزاد کردن حجم بزرگتر. مقدار مایعات، گازها، بخار یا هوا.

اگرچه شیرهای راهنما برای کار کردن به انرژی الکتریکی کمتری نیاز دارند، اما معمولاً برای اینکه در حالت باز باقی بمانند، نیاز به حفظ توان کامل دارند و نسبت به شیرهای برقی مستقیم با سرعت کمتری کار می کنند.

 شیرهای برقی مستقیم فقط هنگام باز کردن شیر به قدرت کامل نیاز دارند، زیرا می توانند موقعیت باز خود را حتی در هنگام کار با توان کم حفظ کنند

شیرهای دو طرفه


هر یک از دو پورت در یک شیر دو طرفه به طور متناوب برای اجازه جریان و همچنین بستن آن استفاده می شود.

یک شیر دو طرفه را می‌توان به‌عنوان «معمولاً باز» یا «به‌طور معمول بسته» در عملکرد آن مشخص کرد.

 با یک شیر معمولی باز، شیر تا زمانی که نوعی جریان برای بستن شیر اعمال شود باز می‌ماند. تعلیق جریان الکتریکی برق باعث می شود که شیر به طور خودکار به حالت عادی خود باز شود. شیر برقی بسته معمولی رایج ترین است که برعکس عمل می کند و تا زمانی که منبع برق باعث باز شدن آن شود بسته باقی می ماند.

شیر های دوطرفه

شیرهای سه طرفه


شیرهای سه طرفه دارای سه پورت هستند. اینها معمولاً در مواقعی استفاده می‌شوند که فشار متناوب و فشرده برای کار کردن مورد نیاز است، مانند قهوه‌ساز یا ماشین ظرفشویی.

بیشتر بخوانید : هیدروموتور چیست و چگونه کار می کند

 

شیرهای چهار طرفه


این شیرها می توانند چهار یا چند اتصال پورت داشته باشند. شیرهای چهار طرفه معمولاً با سیلندر یا محرک دو اثره استفاده می شوند.

در این نسخه، نیمی از اتصالات پورت فشار را تامین می کنند و اتصالات باقی مانده، فشار اگزوز را تامین می کنند. شما می توانید تعیین کنید که این شیرها به طور معمول بسته باشند، معمولاً باز یا جهانی باشند

قبل از خرید شیر برقی، حتما تحقیقات کافی برای انتخاب شیر مناسب برای نیاز خود انجام دهید. توجه داشته باشید که چه مشخصاتی برای سیستم مورد نیاز است، و نوع سیالی که در عملیات استفاده می شود را در نظر بگیرید. همچنین، نوع ماده ای را که باید برای آب بندی انتخاب شود، در نظر بگیرید.

 چه تجهیزات شما از بخار، گاز یا هوا استفاده کند، انتخاب شیر برقی مناسب برای عملکرد صحیح آن بسیار مهم است.

یکی از بزرگترین مراکز فروش و تعمیر شیر های برقی هیدرلیکی در ایران مجموعه hydkala یا هیدرولیک نادری می باشد . این مجموعه تمامی محصولات هیدرولیکی را بصورت مستقیم وارد کرده و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرار می دهد

  • معصومه امیری