مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

مجله مد و زیبای

در این مجله به بررسی اواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست می پردازیم

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

کمبود کدام ویتامین موجب لک صورت میشود؟

چهارشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۳۶ ب.ظ

این باور غلط در میان ما وجود دارند که پوست های نازک دچار لک می شوند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پوست های نازک لک را سریعتر نشان می دهند! مطالعات نشان داده اند که همه پوست ها می توانند دچار لک شوند. لک صورت بحث ژنتیکی نیست و به عواملی نظیر تغذیه و محافظت از پوست بستگی دارد.

علت بروز لک صورت چیست؟

ملانین رنگدانه ایی است که رنگ پوست را نشان می دهد. در همه اشخاص این رنگدانه به صورت یکسان در بدن توزیع شده است و همین موضوع باعث شده است که رنگ پوست یکدست باشد. ولی گاهی عوامل متعددی این تعادل را با اختلال رو به رو می کنند. و این امر به صورت خال و لک و مک ظاهر می شود. در ادامه به اصلی ترین دلایل بروز لک صورت و راه های درمان لک صورت می پردازیم.

 

لک صورت بر اثر نورخورشید

نور خورشید یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند سلامت پوست را به خطر بیندازد. قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب باعث می شود که به بافت پوست آسیب وارد شود و همین امر زمینه ایجاد لک صورت می شود. علاوه بر آن، کسانی که از دستگاه های سولار استفاده می کنند در خطر ایجاد این نوع لک می باشند.

 

بارداری

بارداری یکی از شرایطی است که موجب ازدیاد لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست می شود. دکتر ها بر این عقیده هستند که دلیل لکه های تیره در دوران بارداری افزایش ملانین در بدن است.
معمولا این لکه ها پس از زایمان خود به خود محو می شود.
ولی استفاده از کرم های ضد لک پس از بارداری نیز به بهتر شدن این لکه ها کمک می کند.

 

لک صورت بر اثر استفاده داروها

در کنار باقی این موارد، استفاده برخی از داروها نیز می توانند موجب ایجاد لک صورت شوند. خبر خوب این است که با قطع این داروها لک ها کاهش میابند  و درمان می شوند. استفاده از داروهای زیر میتوانند بروز این مشکل  شوند:

  • دارهای ضد سرطان کلرپرومازین
  • دی پنیسیلامین
  • ماینوسیکلین
  • دارهای ضد مالاریا
  • کلرپرومازین
  • هیدانتوئین

ملاسما

در بیماری پوستی ملاسما لکه های قهوه ای رنگ مایل به آبی، قرمز و خاکستری بر روی پوست ایجاد میشود. این لکه ها اکثرا بر سه نقطه از صورت،گونه ها- پشت لب- پیشانی، مشخص می گردند. آقایان به ندرت به این بیماری مبتلا می شوند. دلایل مختلفی موجب ایجاد این بیماری می شوند که از مهم ترین آنها می توان به قرار گیری در معرض نور خورشید، استفاده از داروهای هورمونی و مصرف قرصهای ضد بارداری اشاره کرد. 

دوران بارداری یکی از سخت ترین مواردی است که باعث تغییرات هورمونی در بدن می شود. به همین دلیل بروز ملاسما در دوران بارداری بسیار رایج است و همین امر سبب شده است که نام دیگر این بیماری لک حاملگی باشد.

 

کک مک

کک مک نوعی لک صورت به شمار می آید که در نتیجه بهم خوردن تعادل در رنگدانه پوست ایجاد میشود. عوامل متعددی باعث ایجاد این مشکل می شوند که از بین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل ژنتیکی
  • عوامل هورمونی
  • ورود به سن بلوغ
  • قرار گیری در معرض نور خورشید

در کسانی که مستعد به بروز کک و مک هستند، عواملی نظیر بارداری و تنش های عصبی سبب می شوند که کک و مک ها بیشتر شوند.

 

لک صورت در اثر التهابات پوستی و بیماریها

برخی اوقات التهابات پوستی موجب بروز لک می شوند. این بیمارها می توانند بیماریهای التهابی پوست و دهان، بیماریهای التهابی مفاصلی و یا سوختگی پوست در اثر قرار گیری در معرض نور خورشید باشند. بهتر است بدانید که بروز لک صورت در افرادی که پوستی سفید دارند در مقابل با کسانی که پوستی تیره دارند بیشتر است. به همین علت این اشخاص باید بیشتر از دیگران به محافظت از پوست خود نوجه کنند. ابتلا به برخی از بیماریها مانند روماتیسم و نارسایی کلیوی سبب بروز این مشکل می شوند.

درمان لیزری برای از بین بردن لک صورت 

روش لیزر گران‌ترین و البته مؤثرترین روش درمان لکه‌های تیره‌ پوست می باشد. این روش می‌تواند به‌خصوص برای لک‌های صورت ناشی از آکنه هم خیلی جواب باشد. برای انجام این راه درمانی باید حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید و با نظر آن دست به درمان لک‌های پوستی با لیزر بزنید. در این روش تابش نور لیزر رنگ‌دانه‌های خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد.

درپایان، ذرات رنگی پوست را می‌شکند و از بین می‌برد. آی پی ال هم نور آن متمرکز کمتری ایجاد می‌کند و احتمال آن زیاد است که نتیجه نامطلوبی را بر ناحیه‌ی اطراف آن برجای بگذارد خصوصاً در پوست‌هایی با رنگ برنزه و تیره. 
مؤثرترین و سریع‌ترین درمان لک صورت می‌توان باجرئت گفت که لیزر است و همچنین علاوه بر مزایای آن می‌تواند برای اکثر لک‌های پوستی جواب دهد و بهترین نتیجه را از این روش گرفت. 

دقت کنید اگر در حال انجلم هایفوتراپی صورت میباشید تا زمان پایان درمان آن از انجام لیزر برای درمان لک پرهیز کنید.

مراحل تهیه ماسک صورت خانگی برای درمان لک

یک قاشق جوش‌شیرین را با نصف قاشق آب یا شیر قاطی کنید تا به شکل خمیر مانند دربیاید و بعد می‌توانید آن را استفاده کنید بروی پوست خود! ماسک جوش‌شیرین خاصیت لایه‌برداری دارد و همین علت امکان دارد که پوست شما را دقیق تر از قبل بکنید، پس اگر فهمیدید که با استفاده از این ماسک، پوست شما نازک‌تر و یا حساس‌تر از قبل شده، بلافاصله زدن این ماسک را متوقف کنید. اما اگر حساسیت زیادی به این ماسک نشان ندادید می‌توانید ادامه دهید.

دقت کنید که این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید، چون زدن بیش از اندازه آن اشتباه است و امکان دارد که پوست را بسیار حساس کند. زدن مداوم ضد آفتاب در این دوران استفاده از لایه‌بردار را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید و هر دو ساعت یک‌بار ضد آفتاب را به‌صورت کاملاً منظم بزنید؛ چون‌که استفاده از هرنوع لایه‌برداری باعث می‌شود که پوست نسبت به نورهای مختلف حساس شود و نزدن ضد آفتاب باعث قرمزی پوست می‌شود. 

استفاده از لایه‌بردارهای طبیعی و خانگی ریسک‌پذیر است، درست است که می‌تواند برای شما سریع‌ترین درمان لک صورت را رقم بزند، ولی مشورت با یک پزشک و بهره‌گیری از توصیه‌ی او، مهم‌تر است. چون در این ماسک‌های خانگی بسیار ناخالصی‌هایی وجود دارد که امکان دارد، برای پوست شما ضرر داشته باشد و حتی آسیب بزند. پس سعی کنید قبل از هر درمانی، چه خانگی و... از پزشک مشورت بگیرید. 

 

انجام مزوتراپی صورت برای لک

برای درمان لک‌های صورت راه‌های مختلفی وجود دارد ولی بسیاری از آن‌ها دائمی نیستند و نمی‌توان به عنوان درمان قطعی از آن استفاده کرد. درمان مزوتراپی صورت برای لک‌ها به این صورت است که با چند جلسه درمان توسط متخصص پوست به طور قطعی از بین ‌می‌روند.

در این روش به این علت که دارو به صورت مستقیم روی قسمت آسیب دیده یا لک صورت با سرنگ تزریق می‌شود تأثیر‌گذاری بالایی دارد و پس از گذشت چند جلسه شما تاثیر آنرا خواهید دید.

عده‌ای بر این باورند که بوتاکس صورت هم می‌تواند درمان مشابه مزوتراپی صورت را انجام دهد اما به قطع می‌توان گفت این روش در مقابل با بوتاکس بسیار قوی‌تر است. و عوارض بوتاکس را ندارد.

 

 

 

 

 

  • معصومه امیری

من هایفو انجام دادم - هایفوتراپی صورت خوبه؟

سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶ ب.ظ

هایفوتراپی صورت یکی از روش های جدید برای سفت کردن پوست است. این عمل بدون درد و غیر تهاجمی است و به راحتی می تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی، پزشکان از امواج اولتراسوند استفاده می کنند. یعنی در دستگاه های اولتراسوند از همین امواج استفاده می شود.

ولی در هایفوتراپی انرژی در لایه های خاصی از پوست متمرکز شده و باعث تولید کلاژن می شود. وظیفه اصلی کلاژن تقویت بافت های بدن است. به همین دلیل است که این مشکل پوستی سفت و بدون خط و خطوط را برای شما به ارمغان می آورد.

هایفوتراپی صورت سال هاست که برای درمان سرطان استفاده می شود. استفاده از این روش برای انجام درمان های زیبایی اولین بار در سال 2008 معرفی شد. در سال 2014 این روش برای درمان چین و چروک صورت تایید شد.

این روش هیچ عارضه ای ندارد و در مقایسه با سایر عمل های زیبایی یک روش بی خطر محسوب می شود. کسانی که با این روش چین و چروک را درمان می کنند بعد از چند ماه می توانند اثرات آن را ببینند.

 

مزایا هایفوتراپی صورت برای پوست من

هایفوتراپی صورت را می توان یکی از بهترین و موثرترین روش های جوانسازی و لیفت پوست صورت و بدن به شمار آورد. که می تواند جایگزین خیلی خوبی به جای عمل های زیبایی در جهت کاهش چین و چروک و لیفت پوست، بدون درد و زخم و بخیه باشد. از جمله فواید مهم روش هایفوتراپی می توان موارد زیر را نام برد:

  • لیفت پوست
  • چاقی و لاغری صورت
  • از بین بردن چین و چروک
  • کاهش افتادگی چشم و گونه
  • از بین بردن جای جوش، لک و کک و مک
  • تاثیرگداری زیاد نسبت به باقی روش ها
  • جوانسازی پوست
  • خطر کم بدون عمل
  • کمبود عوارض جانبی
  • رفع و افتادگی پوست غبغب
  • تعداد جلسات کم
  • ماندگاری زیاد بدون نیاز به روش های سایر
  • هزینه به صرفه و معقول در مقابل روش های دیگر 

نتیجه هایفو صورت بعد از چه مدت ظاهر میشود؟

جوانسازی صورت با هایفو یک روش ایمن و قابل اعتماد برای انواع پوست با حداقل عوارض جانبی است و نتایج آن در طولانی مدت قابل مشاهده است. بنابراین، اگر بعد از هایفو تراپی اثری مشاهده نکردید، نباید نگران باشید.

فناوری اولتراسوند مورد استفاده در هایفو به ایجاد لایه‌های کلاژن جدید از طریق گرم کردن طولانی مدت لایه‌های عمیق پوست و سفت کردن و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

تولید کلاژن طبیعی به پوست شما طراوت می بخشد و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد و پوست شما را روشن می کند. با افزایش سن، کلاژن های قدیمی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و نمی توانند در برابر جاذبه مقاومت کنند.

در نتیجه پوست افتاده و شل می شود. با گذشت زمان و گذشت تقریباً 2 تا 3 ماه از هایفوتراپی، کلاژن های قدیمی با کلاژن های جدید جایگزین می شوند و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست افزایش می یابد. با ادامه روند تولید کلاژن؛ در عرض شش ماه پس از هایفو صورت، نتایج واقعی قابل مشاهده خواهد بود.


اگر بلافاصله بعد از هایوتراپی اثری مشاهده نکردید، باید 3 تا 6 ماه صبر کنید. پس از این مدت شاهد تغییرات قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست و رنگ آن مشاهده خواهید کرد.

برخی از بیماران یک روز پس از چند ماه از خواب بیدار شدند. با نگاه کردن به آینه، معجزه هایفو را دیدند. برخی دیگر نیز پس از چند ماه نظرات مثبتی از سوی دوستان و آشنایان خود دریافت کرده اند که چگونه ظاهرشان نسبت به قبل تغییر کرده است. اگرچه ممکن است تغییر چندانی در چهره او ندیده باشند.
 

اثربخشی روش هایفو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و میزان کلاژن تولید شده در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین متخصصان معمولاً یک دوره زمانی 3 تا 6 ماهه را برای مشاهده تغییرات در نظر می گیرند. زمانی که کلاژن کافی در پوست تولید می شود.

نتیجه هایفو صورت بعد از دو ماه کاملا قابل مشاهده خواهد بود. برخی از بیماران حتی پس از یک جلسه درمان با هایفو به نتایج دلخواه خود در جوانسازی پوست می رسند، اما اگر احساس می کنید که یک جلسه درمان هایفو همه مشکلات پوستی شما را حل نکرده است. می توانید جلسات هایفو را یک بار در سال تکرار کنید.

آیا هایفوتراپی نوعی عمل جراحی است؟

خیر؛ هایفوتراپی درمان غیر جراحی و غیر تهاجمی است که در آن امواج پر توان فراصوت در عمق پوست نفوذ می کنند و هیچ تاثیر یا عوارض روی  پوست مانند سوختگی بعد لیزر ندارد.

هایفو صورت برای چه کسانی ممنوع است؟

افراد دارای ایمپلنت های فلزی در محل درمان

  • کسانی که باتری قلب دارند.
  • مشکلات و نارسایی های خونی
  • داشتن سیلیکون در محل درمان

هایفو چگونه موجب لاغری میشود؟

هایفوتراپی اخرین تکنولوژی برای از بین بردن چربی است. تاثیر هایفوتراپی بر لاغری به صورتی است که قادر است قسمت های ویژه چربی را مورد هدف قرار دهد و زمان این درمان خیلی کوتاه می باشد. پزشک میتواند امواج هایفو را به عمقی ببرد که چربی ها در آن قسمت جمع شده و موجب نکروز و نابودی سلول های چربی و بهتر شدن سلولیت می شود.

این سلولهای چربی توسط توانایی دستگاه ایمنی خود فرد حذف می شوند. این فرآیند سوختن چربی تا حدود شش ماه بعد از درمان ادامه دارد.

نتایج هایفو را با عمل جراحی مقایسه نکنید!

نتیجه هایفو در جوانسازی و تقویت و لاغری پوست در مطالعات متفاوت به اثبات رسیده و سابقه طولانی دارد. بنابراین، اگر درمان هایفو انجام داده اید اما نتیجه ای ندیده اید، نمی توانید نتایج درمان هایفو را با جراحی مقایسه کنید.
 
بنابراین خوب است به یاد داشته باشید که هایفو بدون هیچ جراحی بر لایه های عمقی پوست تاثیر می گذارد و می تواند لایه SMAS را که هدف اصلی جراحان پلاستیک و زیبایی است، تحت تاثیر قرار دهد. هایفو با ایجاد گرما در این لایه از پوست و افزایش تولید کلاژن عمل می کند و بر خلاف جراحی، هیچ برشی در پوست ایجاد نمی شود.
 

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • آب بیشتری بنوشید.
  • از استحمام در آب داغ خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد از هیفا از سونا و استخر استفاده نکنید.
  • تا یک هفته بعد از عمل از آرایش روی ناحیه خودداری کنید.
  • کمپرس یخ را روی محل قرار دهید.
  • تا یک هفته بعد از هایفو درمانی از جکوزی و استخر استفاده نکنید.
  • تا یک هفته پس از درمان هایفو از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • هنگامی که بیرون می روید از یک ضد آفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید و از کلاه آفتابی استفاده کنید تا حداقل 2 هفته بعد از درمان هایفو صورت از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  • تا یک ماه پس از انجام این روش از نوشیدنی های کافئین دار به مقدار زیاد استفاده نکنید.
  • تا حد امکان از خاراندن صورت خودداری کنید و سعی کنید در صورت تحریک پوست از آب سرد استفاده کنید.
  • سعی کنید اپیلاسیون صورت و غیره را متوقف کنید. یک هفته پس از درمان هایفو
  • آرایش بلافاصله بعد از هیپوتراپی توصیه نمی شود، اما می توانید تا 24 ساعت بعد به راحتی آرایش کنید، اما سعی کنید از آرایش های سنگین خودداری کنید.

عکس قبل و بعد هایفو 

 

 

کرم ترمیمی بعد از هایفو پوست

بعد از انجام هایفوتراپی برای بهتر شدن نتیجه و تاثیر خروجی کار، بهتر است از کرم ها و روتین های مراقبتی بعد از انجام هایفوتراپی طبق نظر پزشک انجام دهید، تا نتیجه بهتری ایجاد شود.

از جمله این اقدامات می توان استفاده روزانه از ضدافتاب به منظور به حداکثر رساندن تحریکات پوستی و دیدن نتیجه زودتر و سعی کنید که ضدافتاب انتخابی حتما حاوی زینک اکساید باشد.

استفاده روتین از کرم ها یا محلول های مرطوب کننده و آبرسان ها شب ها و هنگام خواب  می تواند جز روتین همیشگی بعد از انجام هایفوتراپی باشد.

در برخی موارد که فرد دچار تورم و قرمزی شده است، با تشخیص متخصص به مصرف کرم و پمادهای ضدقرمزی و کاهش پف و ورم اقدام میکند.

  • معصومه امیری

احساس خارش بعد از جراحی بزرگ کردن سینه معمول است. این احساس معمولاً مربوط به ترشح هیستامین در طول فرآیند بهبودی و همچنین بازگشت احساسات عصبی در ناحیه تحت درمان است. شما باید علائم خود را با دکتر خود در میان بگذارید و صرفاً از آنتی هیستامین ها برای درمان استفاده نکنید. مهم است که اطمینان حاصل شود که خارش ناشی از واکنش های آلرژیک نیست، زیرا همان رشته های عصبی حامل درد و احساس خارش هستند.

یکی از شایع ترین و در عین حال خسته کننده ترین عوارض جراحی زیبایی، احساس خارش است. با بهبودی پوست اطراف برش، بیماران اغلب احساس سوزش یا خارش می کنند. این کاملا طبیعی است. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا به کاهش خارش پس از جراحی پلاستیک به شما کمک کرده و دوره بهبودی را برای شما آسانتر کند.

 

7 اقدام حیاتی به هنگام خارش بعد از عمل ماموپلاستی

دکتر ناصر یاهو برای کمک به بیماران برای کاهش احساس خارش یا سوزن سوزن شدن پس از جراحی پروتز سینه یا ماموپلاستی ، توصیه های زیر را ارائه می دهد تا زمانی که دچار خارش بعد از عمل ماموپلاستی شدید7  اقدام زیر را حتماانجام دهید تا احساس خارش تان کمتر شود:

 

  1. محل مورد خارش را خراش ندهید:

 شاید این مهم ترین چیزی است که باید در نظر داشته باشید. اگر محل برش را خراش دهید، در معرض خطر عفونت، پارگی بخیه ها و احتمالاً افزایش جای زخم با بهبودی برش قرار می گیرید. ممکن است با مالش و ماساژ به آرام در نواحی اطراف برش،احساس خارشتان کمی تسکین پیدا کند، ولی خود محل برش را لمس نکنید.

  1. آنتی هیستامین های خوراکی مصرف کنید:

در طول روند بهبودی طبیعی، بدن مقدار زیادی هیستامین تولید می کند. در بسیاری از موارد، آنتی هیستامین های خوراکی بدون نسخه مانند زیرتک یا بندیدریل می توانند با کاهش اثر هیستامین ها به کاهش این احساس خارش کمک کنند. البته، باید دکتر خود را در جریان بگذارید و داروهای بدون نسخه را با نظر دکتر مصرف ‌کنید.

 

  1. محل خارش را خنک کنید:

کمپرس سرد نیز ممکن است احساس خارش را تسکین دهد. سعی کنید از کمپرس یخ درست بالای باند روی محل برش استفاده کنید. کمپرس را مستقیماً روی باند قرار ندهید. نه تنها ممکن است بانداژ را خیس کند (که می تواند محل برش را آلوده کند)، بلکه فشار روی برش ممکن است باعث شکافتن آن شود.

  1. از کرم‌های ضد خارش خودداری کنید:

تا زمانی که برش‌های شما کاملا بسته نشده است، از کرم‌های ضد خارش استفاده نکنید، زیرا  با وارد شدن کرم به داخل زخم باز، عفونت ایجاد می شود. تا آن زمان فقط از صابون ضد باکتری استفاده کنید. مجدداً، با دکتر خود مشورت نمایید تا اجازه استفاده از هر کرم ضد خارش را به شما بدهد.

  1. بدن خود را هیدراته نگه دارید:

 نوشیدن مقدار زیادی آب به هیدراته شدن کل بدن شما از درون به بیرون کمک می کند. هیدراته ماندن مناسب به کاهش خشکی پوست کمک می کند، که اغلب علت پوسته پوسته شدن بیش از حد و خارش بعد از جراحی است.

 

  1. اجتناب از الکل:

الکل یک عامل التهاب زا است، بنابراین ممکن است تورم و خارش را افزایش دهد. بهترین کار شما این است که در چند هفته اول پس از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید تا زمانی که بیشتر تورم بعد از عمل از بین برود.

  1. بررسی امکان واکنش آلرژیک

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر بعد از عمل دچار خارش شدید هستید، بررسی نمایید که احساس خارش به خاطر واکنش آلرژیک به داروها، گیاهان دارویی، بانداژ، نوار چسب و سایر محصولاتی را که پس از جراحی استفاده کرده اید، نباشد که در این صورت باید از آنها اجتناب کنید.

 

  • معصومه امیری

14 لوازم مورد نیاز برای آرایشگاه زنانه

دوشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۳۸ ب.ظ

دغدغه کسانی که می‌خواهند سالن آرایشی تاسیس کنند این است که وسایل مورد نیاز یک آرایشگاه زنانه چه چیزهایی می باشد و از کجا می‌توان این وسایل را با قیمت مناسب خرید؟ از ضروی ترین کارهایی که قبل از راه اندازی آرایشگاه لازم است انجام شود تهیه لیست لوازم مورد نیاز است. با تهیه این لیست قدمی بلند  برای رسیدن به موفقیت برمیدارید. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم کار شما را راحت کنیم و با ارائه یک لیست کامل از  لوازم مورد نیاز برای آرایشگاه زنانه به شما کمک کنیم.

 

   
 

 

لوازم آرایشگاه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا اگر اجناس خریداری شده کیفیت خوبی نداشته باشند پس از مدتی مجبور به تعویض آن ها خواهید شد که هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت می تواند باعث از دست دادن مشتریان و لکه دار شدن شهرت شما شود.

 

  1. مبلمان و لوازم آرایشگاه
  2. صندلی اصلاح
  3. رینگ لایت و دوربین عکاسی
  4. آینه
  5. سشوار
  6. سینک برای شستن موها
  7. وسایل اتاق استراحت
  8. لیست لوازم آرایش
  9. لیست لوازم آرایشگاه برای اصلاح و ابرو
  10. وسایل رنگ مو
  11. کاشت ناخن و پدیکور
  12. کوتاهی و آرایش مو
  13. وسایل آشپزخانه
  14. وسایل اتاق اپلاسیون
 

مبلمان و لوازم آرایشگاه

وقتی مشتری وارد سالن می شود، اولین چیزی که متوجه می شود چیدمان مبلمان و تجهیزات است. هر چه فضای داخلی آرایشگاه زیباتر باشد، مشتریان بیشتری متوجه آن خواهند شد.
 
از آنجایی که اکثر آرایشگاه ها شامل خدمات آرایشی و زیبایی برای مشتریان می شوند، لازم است در انتخاب تجهیزات این قسمت از آرایشگاه دقت کافی را داشته باشید و با علاقه زیاد اقدام به خرید لوازم آرایشگاه نمایید.
 
مبلمان شیک و راحت را با قیمت مناسب بخرید تا فضای اتاق نشیمن خود را زیبا کنید.به یاد داشته باشید که انتخاب درست در ابتدای مراسم باعث ایجاد فضایی دلپذیر و قیمت مناسب می شود. 
 

صندلی اصلاح

توصیه می کنیم یک صندلی اصلاح با کیفیت بالا خریداری کنید. هر چه مشتریان در سالن زیبایی شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند، برای آینده شغلی شما بهتر است.
 صندلی اصلاح یکی از ابزارهای آرایشگاه است که مشتریان برای مدت طولانی در آن می نشینند. بنابراین نوع و متریال آن باید طوری انتخاب شود که مشتری احساس خوبی داشته باشد.
 
رینگ لایت
 

رینگ لایت و تجهیزات عکاسی

 
امروزه یکی از ضروری ترین وسلایلی که در سالن های زیبایی وجود دارد رینگ لایت و تجهیزات عکاسی است.
رینگ لایت با نور متمرکز و زیادی که به ما میدهد باعث میشود عنگام اصلاح و یا کاشت ناخن و یا رنگ مو مشتری را به صورت واضح ببینیم. 
 
همچنین از این وسیله برای عکاسی نیز میتوانیم استفاده کنیم و از مدل های سالن زیبایی خود عکس های با کیفیت بگیریرم. لازم به ذکر است که داشتن یک دوربین عکاسی با کیفیت نیز به ما کمک زیادی میکند ولی اگر موبایل شما دوربین خوبی داشته باشد دیگر نیازی به خرید دوربین ندارید.
 
بنابر این شما با خرید رینگ لایت هم به کاهش مصرف برق و هم به عکاسی با کیفیت بالا کمک کرده اید.
 

آینه

 
یکی دیگر از وسایل لازم و ضروری هر آرایشگاه و سالن زیبایی زنانه و مردانه آینه میباشد. بهتر است از آینه های قدی با کیفیت که تصویر شما را به خوبی و بدون موج نشان میدهند استفاده کنید.
 

سشوار

سشوار یکی دیگر از وسایل ضروری هر آرایشگاهیمی باشد. از این وسیله برای خشک کردن موها، رنگ کردن، مدل دادن به موها و و شینیون استفاده می‌شود.
یکی از انواع سشوار، سشوارهای کلاهی هستند و در مواقعی که آرایشگاه خیلی شلوغ می باشد به آرایشگر کمک شایانی می‌کنند، چون آرایشگر مشتری را زیر سشوار می‌نشاند و خودش به کارهای دیگر می رسد. 
 
     سشوار
 

سینک برای شستن موها

وجود سینکی متناسب برای شستن دست و شستن موها در هر آرایشگاهی یک امر بسیار واجبی است. پس در هنگام تجهیز کردن آرایشگاه به این مورد هم توجه داشته باشید و سینک شست و شو را هم جزو لیست لوازم آرایشگاه زنانه قرار دهید. از سینک اکثرا قبل و بعد از کوتاهی مو استفاده می‌شود.
 

وسایل اتاق استراحت

یکی از بخش های مهمی که می‌تواند رضایت مشتریان از شما را چندین برابر کند وجود وسایل و تجهیزات استراحت و پذیرش راحت و متناسب است.

وجود مبلمانی راحت و جذاب، میز مناسب و شیک، یخچال، تجهیزات تهویه مناسب، تلویزیون و یا سایر امکانات رفاهی می‌تواند رضایت مشتریان از شما را زیاد کند.
 

لیست لوازم آرایش 


بخش آرایش در آرایشگاه یکی دیگر از بخش های بسیار مهم هر سالن زیبایی است. این بخش مخصوصا برای عروس خانم ها اهمیت دارد. ارائه یک صندلی مناسب، آرایش باکیفیت اصل برای مو و صورت از ضروریات هر آرایشگاهی است.

 

    • انواع سایه چشم و ابرو
    • انواع کرم پودر و پنکیک
    • رژ گونه
    • کانتور
    • رژ لب
    • خط لب
    • ریمل
    • فرمژه
    • خط چشم
    • کانسیلر
    • زیر ساز آرایشی و پرایمر
    • انواع براش
    • پد آرایشی
    لوازم آرایش

    لیست لوازم آرایشگاه برای اصلاح ابرو و صورت
    چاقو، قیچی ابرو، تیغ - ابزار لازم برای اصلاح و تمیز کردن ابرو در بخش اصلاح صورت و ابرو استفاده می شود. اگر آرایشگاه اپیلاسیون صورت را نیز انجام دهد، سالن باید تجهیزات لازم را تهیه کند.

     
    کاشت ناخن و پدیکور
    1. مواد کاشت ناخن
    2. دستگاه های کاشت ناخن
    3. ابزار جانبی کاشت ناخن
    4.  پرایمر کاشت ناخن
    5. لیکوئید کاشت ناخن
    6. قفسه‌ای شیک و زیبا برای نمایش لاک‌ها.

     

    کوتاهی و آرایش مو

    یکی از خدماتی که آرایشگران در آرایشگاه به مشتریان عرضه می‌کنند کوتاهی و آرایش مو است.
    • شانه های مخصوص کوتاهی مو

    • قیچی های مخصوص کوتاهی مو

    • تیغ های مخصوص کوتاهی مو

    • ماشین اصلاح مخصوص کوتاهی مو

    • اسپری های آبپاش در کوتاهی مو

    • گیره های تقسیم کوتاهی مو

    • پیشبند های مخصوص کوتاهی مشتری و پیشبند استاد کار

    • صندلی های مخصوص کوتاهی مو

    • بیگودی و اتو مو و کلیپس

     

    وسایل آشپزخانه

    وسایل حداقلی برای آشپزخانه باید در سالن های زیبایی فراهم باشد. تا هم کارکنان آنجا بتوانند غذای خود را گرم و میل کنند و هم مشتریانی که مدت طولانی باید در آرایشگاه باشند تا کارشان تمام شود. از جمله این وسایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد

     

    • ماکرویو

    • یخچال کوچک

    • سینک ظرفشویی

    •  گاز رومیزی

    • میز و صندلی غذاخوری

    • چای ساز و قهوه ساز

     

    وسایل اتاق اپلاسیون

    سلفون یا پارچه، کرم ضد التهاب ، پودر تالک ، قیچی ، ژل آنتی باکتریال ، دستگاه مخصوص برش پد نواری ، دستمال یا پنبه ، کاردک چوبی ، کاردک استیل با دسته چوبی ، نخ، روسری ، پیش بند ، ماسک ، دستکش ، تخت مخصوص ، چراغ کار ، زیرانداز یک بار مصرف ، صندلی کار ، ماسک ضد التهاب ، ژل ضدعفونی ، کرم مرطوب کننده ، موم گرم و سرد ، موم شمعی ، خشاب یا قوطی حاوی موم ، پد نواری سفید ، ژل ضد التهاب، روغن مخصوص ، قطره ی رویش ، اسپری آنتی باکتریال ، شیر مخصوص و لوسیون ضد حساسیت در صورت نیاز

     

    نکات مهم هنگام خرید لوازم آرایشگری

    یک نکته را باید حتما به شما بگوییم و داشتن دانش کافی در حرفه آرایشگری برای داشتن یک آرایشگاه خوب کافی نیست. اگر می خواهید نام آرایشگرتان معروف باشد و همه از کار شما قدردانی کنند، باید علاوه بر کسب دانش در این حرفه، بهترین و با کیفیت ترین محصولات را برای مشتری های خود خریداری کنید.
    نکته اصلی که به شما یادآوری می کنیم این است که برای جلب رضایت مشتریان خود باید از مناسب ترین و راحت ترین تجهیزات برای سالن خود استفاده کنید.

    همانطور که می دانید محصولات مراقبت از موی خانم ها بسیار گران هستند، اگر می خواهید پس انداز کنید، به شما توصیه می کنیم از از لوازم کارکرده دست دوم و سالم استفاده کنید
     

    • معصومه امیری